"live" data fra firma pc til webhotel ?

Tags:    diverse

Hej

Jeg har nogle data som jeg vil gerne vil have flyttet til en webhotel / database.

Intet er lavet i nu.

Firma PC´en er bagved en VPN. Og jeg ønsker kun data ud fra firma server. Og ikke ing på grund af sikkerheden.

Og det skal være til en "standart" webhotel som eks. unoeuro / one

Jeg er helt på bar bund. Så vil blive vildt glad for at få en par fif / links

Lars



5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du må komme med noget mere konkret så. Hvilken type data, størrelsen af hvert datatransfer og det præcise tidsinterval. (det er i hvert fald noget du skal have med i dine beregninger).

Det setup jeg beskrev er et af mange. At bruge FTP er typisk noget man bruger til filoverførsel.

Du kan opsætte firewallen som indrammer din firma PC, som jeg formoder er en server, til kun at tillade udegående trafik på en bestemt port. Derved er porten lukket for alt indgående.

Et One.com hotel burde fint kunne klare en simpel overførsel til databasen, her kan du have et simpelt program til at forbinde til One's database. (igen luk for alt indgående trafik). Du kan ikke sikre dig imod hackere får adgang til One's webservere, og det heller ikke muligt at sikre mod packetsniffing.
Er dette dine største bekymringer, så skal du nok ikke vælge de billige webhoteller.



Og FTP .... kan virkelig godt overføre data ofte eks 1-5 sekunder mellen data ?


Det kommer jo an på mængden af data. Det tager jo et stykke tid at åbne en secure ftp forbindelse når du ikke vil have den stående åben hele tiden. Og så skal data overføres.

De programmer jeg har lavet som åbner en sftp forbindelse til f.eks. Postdanmark eller IBM, tager vel ca. 2 sekunder bare for at skabe forbindelsen.



Lav en regel i firewallen som tillader serveren at oprette udegående forbindelser på en bestemt port. Opsæt din FTP forbindelse til at rute igennem denne port i stedet for standard porten.

Det må også kunne lade sig gøre i et VPN miljø...



Lav en regel i firewallen som tillader serveren at oprette udegående forbindelser på en bestemt port. Opsæt din FTP forbindelse til at rute igennem denne port i stedet for standard porten.

Det må også kunne lade sig gøre i et VPN miljø...



Så er det jo sikkerhed i FTP programmet der sikre at hackere ikke kommer ind. Det er jo grunden til jeg ikke ønsker at åbne VPN´en.

Og FTP .... kan virkelig godt overføre data ofte eks 1-5 sekunder mellen data ?

Dette er noget lignene jeg ønsker at lave

http://www.middelgrund.com/
ONLINE > Status View > T04

Eller
http://energinet.dk/Flash/Forside/index.html





Indlæg senest redigeret d. 19.02.2011 20:10 af Bruger #9800
Tak for svar jeg kan nu har jeg noget at gå vidre med evt. til min vpn mand.



t