Array til array?

Tags:    c++

Hey, jeg er igang med at lave et "tegne-program" og prøver derfor, at få de forskellige kordinater fra musens klikken, ind i et array. Jeg har nogle få problemer med det, da jeg ikke kan få det til at passe

Kode for struct'en som er i en header fil for sig:
Fold kodeboks ind/udKode 


Main:
Fold kodeboks ind/udKode 


Til sidst draw funktionen som altså skal passe arrayet videre til structen:
Fold kodeboks ind/udKode 


Håber i kan hjælpe :)



Indlæg senest redigeret d. 15.03.2011 19:40 af Bruger #14212
4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg tror at det du er ude på er noget i stil med dette:
Fold kodeboks ind/udC++ kode 


Men det ville nok være pænere at lave noget i stil med:
Fold kodeboks ind/udC++ kode 




Først, jeg tror du skal kikke lidt i din lærebog omkring pointere, adresser og arrays inden du kaster dig ud i GUI.

Dernæst forstår jeg ikke rigtigt din kode, måske skulle du lige bruge lidt tid til at forklare hvad det er du vil. Hvad er formålet med savedDrawings og hvad skal tempArray, og hvad er "drawing".



Altså, meningen var at jeg ville Passe et array som argument i funktionen, som indeholder musens kordinater, når der blev klikket. Dette array skulle så sendes videre ind i min data structure så jeg kan finde dem på et tidspunkt senere hen. Det vel egentligt bare det? :-)

Er lige startet ud igen, har kastet mig over SFML som jeg vil lære noget mere til :)



Indlæg senest redigeret d. 17.03.2011 19:21 af Bruger #14212
Det ser rigtig godt. Umiddelbart ser det ud, som det jeg tænkte på. Jeg vil lige prøve det og vil komme med respons, når jeg når så vidt :)

Tusind tak (:



t