Hvordan udvikler man spil?

Tags:    iphone android spil udvikling hvordan

Hejsa, håber i har det godt?

Jeg er ny på forumet og håber jeg faldet til her?

Jeg ville gerne vide hvordan man udvikler spil til iphone- og android platformen. Jeg er hjemmme på obj-c og java, kan jeg bruge dem eller skal jeg lære et helt nyt programmerings sprog.
Hvordan udvikler man? Hvilke tools bruger man osv.

Håber i kan hjælpe, tak på forhånd?



5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Først og fremmest skal du bruge en engine, en spilmotor, at arbejde i. En populær, dansk engine til iPhone (og nu også Android) spil er Unity http://unity3d.com/

Der skulle også gerne være god dokumentation på hvordan du bruger enginen.

Hvis du vil lave 3D-animerede spil skal du også have nogle 3D-modeller. Disse er typisk en af de større stopklodser, fordi 3D-modellering er lidt af en videnskab i sig selv. Af samme årsag er det aldrig blevet til andet end 2D sprite-baserede spil for mig.



Jo, det gør der.

Du kan ikke arbejde med et sprog til både iPhone og Android.

Det du dog kan gøre at installere eclipse (Nok mest anbefalet da der er support fra Google) og android sdk (Søg efter google, du koder desuden i Java)

Derefter kan du kigge på den side

http://developer.android.com/resources/index.html

Med hensyn til iPhone vil jeg anbefale dig at kigge på http://monotouch.net/

Jeg har ikke prøvet det før, men jeg har hørt rosende ord om det.

Hvis det ikke er lige dit, så prøv her

http://developer.apple.com/devcenter/ios/index.action



Indlæg senest redigeret d. 16.03.2011 20:34 af Bruger #11386
Unity kan varmt anbefales herfra. Jeg har endnu ikke arbejdet i bund med det, men har siddet og leget noget med det. Det eneste du nok skal sætte dig for er at du skal lære nogle andre sprog. Så vidt jeg husker understøtter Unity nemlig kun JavaScript og C# (Mono).

Desuden skal det også siges, at man skal betale for understøttelse af iPhone og Android, hvilket ikke helt er billigt.



Indlæg senest redigeret d. 16.03.2011 18:00 af Bruger #6559
Det er utroligt dyrt, findes der ikke en billigere læsning.



Hvad siger i til Cocos2D IPhone engine



t