Webdesign feedback - anvo.dk

Tags:    grafik webdesign

<< < 12 > >>
Hey, jeg er lige blevet færdig med min egen hjemmeside og jeg vil gerne have noget konstruktiv feedback på den!

Jeg er meget interesseret i om den er nem nok at finde rundt i, og om man med øjne lidt ældre end mine overhovedet kan læse teksten, men alt i kan finde på af kritik / ris & ros er jeg meget taknemlig overfor da jeg altid kan gøre det bedre!

Her er linket: Anvo.dk!

På forhånd tak.



Indlæg senest redigeret d. 22.03.2011 20:21 af Bruger #8884
Jeg synes det er en rigtig flot side.

Et par ting:
* Dine "slide-down" bokse på din forside, er meget lækre, men kunne godt bruge lidt padding.

* Jeg er ikke vild med dine "lorem ipsum" portfolio billeder. Selvfølgelig er det meget eksempler, men jeg håber ikke at det er stilen, da Web 2.0 med alt i over-gloss vidst er på vej ud.

* Dit billede på din "about" billede, skulle måske vise en lidt mere "seriøs" dig, og at det ser lidt beskidt ud gør det ikke bedre.

Men udover det synes jeg det er et rigtig dejligt design, måske lidt upersonligt, men ikke noget videre.

Thumbs up :)



Tak for feedback! :)

- "Lorem Ipsum" billederne er bare en test de bliver snart ryddet ud og så kommer der nogle rigtige sider ind.

- Ja der skal et mere seriøst billede ind, men igen det var mest for at se det endelige resultat når tingene var sat ind!

Jeg er virkelig glad for din feedback, og hurtig var den også takker. :)



Det er en utrolig flot og brugervenlig side, jeg er slet ikke i tvivl om hvordan jeg bruger siden når jeg kommer ind på den :)

Bare et lille spørgsmål, hvad med en footer, som har nogle hurtige kontakt oplysninger, samt et slags copyright og hvornår siden sidst er opdateret :)

Ellers rigtig godt arbejde!



Det er en utrolig flot og brugervenlig side, jeg er slet ikke i tvivl om hvordan jeg bruger siden når jeg kommer ind på den :)

Bare et lille spørgsmål, hvad med en footer, som har nogle hurtige kontakt oplysninger, samt et slags copyright og hvornår siden sidst er opdateret :)

Ellers rigtig godt arbejde!


Jo, havde også selv tænkt på en footer men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skulle udforme den uden at den bliver alt for opsigtsvækkende da jeg ikke vil tage for meget opmærksomhed fra indholdet!

Og tak for feedbacket. Det er godt at der er andre end mig der kan lide det. :)



Hej Andreas

Jeg kan mægtig godt lide designet som helhed - godt lavet :-)
Er enig med de andre kommentarer her, og har i øvrigt også disse:

- Validering fejler; du har en del HTML- og CSS-fejl i kildekoden. Se mere hos W3-konsortiet, der står for standarderne om, hvorfor din kode skal være valid.

- For mig er copy (tekst og sprog) en lige så vigtig del af designet som alt andet. Det skærer mig derfor meget i øjnene, at det engelske er fyldt med grammatikfejl og er på et ellers lavt niveau. Jeg synes, du skal holde dig til dansk, hvor du garanteret er mere sikker ;-)

- Din kontaktformular sletter alle indtastede data, når man poster den - det er ret irriterende, hvis man har lavet en fejl. Den skal som minimum gemme de oplysninger, der var rigtige, så man ikke behøver indtaste dem igen.

Ellers mægtig lækkert design :-)



Indlæg senest redigeret d. 23.03.2011 08:22 af Bruger #69
Hej
jeg kun godt tænke mig at vide hvordan du har lavet den der Menu., da jeg synes den er utrolig FLOT!!



Hej Phillip,

- Nu har jeg kigget lidt på det med validering men jeg har et problem med min twitterbox, fordi den giver mig fejlmeldinger fordi jeg har brugt det samme id til dem alle, hvilket jeg tror er nødvendigt da det er en løkke jeg lavede i php.
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fanvo.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&ss=1&group=0&user-agent=W3C_Validator%2F1.2

- Mit engelske er ikke det bedste, og måske har du ret i at jeg skulle holde mig til dansk, men nu vil jeg lige gennemgå det her i løbet af de næste par dage og få det rettet så godt som jeg kan så skulle det gerne blive lidt bedre! :)

- Kontaktformularen skal jeg have fikset når jeg lige kommer forbi den!

Tak for dit feedback, jeg lærer hele tiden nye ting!! :)



Indlæg senest redigeret d. 22.05.2011 10:48 af Bruger #8884
Super :-)

I HTML må man ikke have flere ens id'er på en given side. Anvend class i stedet. id er til at identificere unikke elementer i DOM'en.



Aha, så forstår jeg det bedre! - Det er rent faktisk den første side jeg har lavet hvor jeg har brugt mere omfangende CSS, før i tiden brugte jeg også meget HTML tabeller men gik væk fra det netop pga. de forskellige browsere viser det forskelligt! :P



Jeg er enig i alle de kommentarer / rettelser / feedback der har været indtil videre, og ang. det med det engelsk, kender du så ikke en der er super til engelsk - de fleste universitetsstuderende læser faglige tekster på engelsk så hvis du kender sådan én kunne vedkommende måske hjælpe dig (det ville jo være endnu mere perfekt hvis du kender en der læser engelsk) - for hvordan man end vender og drejer det så er en dårligt formuleret tekst med til, at man fremstår mindre seriøs.

Som Martin også siger ville det være pænt hvis du arbejdede lidt mere med footeren - giv den lidt mere luft, inddrag måske den lyserøde farve som du også bruger på forsiden.

Dit "andreasvoss" logo bør måske også være et link - folk er efterhånden ved at være vant til at man kan komme til forsiden ved at trykke på et logo i venstre hjørne, så der er det en god idé at imødekomme folks forventninger :)

Du kunne måske også prøve at se hvordan det bliver hvis der var mere luft mellem dine prikker som du bruger på forsiden og elementerne på hver sin side - du har så meget "white space" på resten af siden at det næsten virker lidt klemt her (men vi snakker petitesser, måske bare 5px).

En anden lille detalje er dit typografiske hieraki - på forsiden kan man godt blive i tvivl om, om "What can i do" eller "Hello, I'm..." er overskiften simpelthen fordi hierakiet ikke er klart nok defineret (da begge tekster har samme størrelse).
Her kunne du lave den ene bold, en anden farve eller overveje at bruge en helt anden skrifttype til "Hello, I'm..." - gerne en serif eller en "håndskrift".

Det skal dog lige siges at det er små-ting jeg har kommenteret på, og grundlæggende synes at det er en pæn / klassisk side :)



<< < 12 > >>
t