Re: Feedback på blog (design)

Tags:    webdesign design grafik

Dette er en follow-up på tråden Feedback på blog (hvor jeg spurgte om feedback påwww.daand.dk, men syntes jeg blev nød til at starte en ny så jeg kunne dele lidt Karma ud.)
Har indset at jeg "sutter" til design, og folk der hjælper mig med at forbedre mine kompetencer indenfor dette fortjener noget Karma.

Har lavet en et nyt design nu, ud fra at jeg kunne høre der manglede noget spranglende og fangende (altså mere end bare en orange farve). Så nu vil jeg godt have noget feedback, har dog ikke sat det op endnu, da det er sent og jeg prøver at lære Ajax så jeg kan bruge det på det nye design.

www.daand.dk/images/nydesign.png

Som sagt er det ikke sat op, MEN! Det blå banner kommer til at strække sig helt ud til siderne af browseren, det hvide under menu punktet "Daand" er hvad der skal være hvis det er den side man er på, og hvis man holder over et menu-punkt. Også skal pigerne få noget hvid lys bagfra når man holder over disse :)

Af fonts regner jeg med at holde mig på enten Tahoma, Trebuchet eller Calibri i en størrelse mellem 11-14px. Næsten sort skrift (noget ala #2d2d2d) også skal der være plads til RSS, Facebook og Twitter oppe ved banneret.

Nogle klagede over bredden man kan godt være jeg reservere noget af højre side til kategorier. kan ikke se hvor jeg ellers skulle placere dem. Vil gøre dette med en lodret 1 px sort streg som når næsten op til top (mangler måske en 10px) og det er hvad jeg kan tænke mig indtil videre

Så hvad siger I? Har jeg skudt helt ved siden af eller er jeg på rette vej nu? :D



Indlæg senest redigeret d. 25.03.2011 23:48 af Bruger #16501
5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu har jeg sat det op, så det lidt nemmere at få et indtryk:

daand.dk/nydesign



Hej Daniel,

Jeg ved ikke helt hvad formålet med hjemmesiden er, men måske du kunne uddybe det, så man kan give bedre kontruktiv kritik eller ros angående designet.

Mht. layoutet, synes jeg at selve content burde være noget bredere, så der også er mere plads til både teksten og dine RSS facebook osv. Måske du kunne skrive noget tekst, så man får en bedre fornemmelse af det.
Måske det kan gå hen og blive meget sammenpresset.

Jeg vil meget gerne følge op på dit design, når du har fået udvidet siden noget mere.

//Peter



Jeg har egentlig kun nogle få kommentarer.
Er det Marilyn Monroe? Hvorfor er hun på din side?
Hvis hun ikke skal på så vil jeg helt klart gøre den sorte linie mere diskret, den tager alt for meget opmærksomhed.

Du har vægtet alle dine elementer på siden lige stort, og du leder ikke rigtigt folk hen på de vigtigste ting.

Hvis du virkelig satser på design så vil jeg råde dig til at tage et søg på Visual Hierarchy.

Farvevalget syntes jeg er fint.
Nu afhænger det lidt af hvad for et emne du vil skrive om, men som det ser ud til nu kan jeg i hvert fald ikke se noget galt.

http://khendpauner.dk/demo/test.jpg
Lavede lige noget hurtigt.



Indlæg senest redigeret d. 28.03.2011 18:13 af Bruger #16354
Det er bare en blog/legeplads. Meningen med min anden blog (den på www.daand.dk) var at jeg skulle fortælle andre ASP programmøre om hvordan jeg lavede bloggen, fortællende, ikke copy-paste argtig.

Pinup pigen er der for at skabe lidt pang, folk sagde daand.dk var for kedelig.

Men nu har jeg bestemt mig for at lære PHP. Så når jeg får flere penge mellem hænderne skifter jeg til php hotel hos web10.

Sætter lige noget lorem ipsum på forsiden, så I kan få et helheds indtryk, vil være oppe max 10min efter denne post.

Men pigerne skal væk og gøre den sorte streg mindre visible. Satser ikke særligt på design, så Visual Hierarchy er ikke så vigtigt, får nok af den slags i Dekoration på HG. Men vil bare ikke have det er så kedeligt, så vil gerne spørge om hjælp til lige at pifte det en extra gang op.

Mht. til bredden er jeg bare lidt bange for at gå udover 800*600, da flere og flere for de der små bærbare ting.



Satser ikke særligt på design, så Visual Hierarchy er ikke så vigtigt, får nok af den slags i Dekoration på HG. Men vil bare ikke have det er så kedeligt...


Så synes jeg faktisk at du skulle overveje at købe en template. For hvis design alligevel ikke rigtigt interesserer dig, hvorfor så bruge tid på dét fremfor det der interesserer dig?
Hvis du ikke laver siden for at blive bedre til design, så kan du jo lige så godt lægge dine kræfter der hvor det interesserer dig, betale dig til et pænt udseende og på den måde øge chancen for at dine besøgende finder siden behagelig / visuelt flot.

Du kan jo kigge forbi ThemeForest eller TemplateMonster :)






t