VB programmering, hjælp mig

Tags:    vb

Kære udviklere!
Jeg er en ung gut der har lidt problemer, med at lære at programmere. Er helt ny indenfor det, og synes ikke rigtig jeg kan finde nogle gode artikler på Google. Derfor søger jeg en som har nogle minutter til at svare/hjælpe mig med alle mine kommende og nuværende spørgsmål og problemer. Evt på skypeeller messenger.
Håber på nogle vil hjælpe.
Tak på forhånd


Jeg programmerer i Visual Basic.



6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt -1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du er helt ny og prøver at lærer det så vil jeg gerne sige til dig at Visual Basic er et døende sprog. Du burde ikke lærer det nu med mindre der er en god grund til det. Hvis du har nogle sprogsmål kan du stille dem her eller via udvikler mail også kan jeg godt prøve og hjælpe dig så godt som muligt.



Ideen er lidt at du stiller dine spørgsmål her, sådan at andre folk også kan få gavn af svarene.



Hvorfor ikke VB?
Hvad er alternativerne?

VB skulle bare være nemt, at finde ud af med microsoft visual basic 2010 express



Jeg ser heller ingen grund til ikke at vælge VB. Så døende er det heller ikke - Microsoft udvikler stadig til det og supporter stadig i det.

Et andet valg kunne måske være C# - det har samme nemhed over sig, har jeg hørt, men har vist lidt mere af en fremtid.



Det kan være jeg har været lidt misinformeret ang. VB.net og VB - VB.net som Mads Ravn siger er ikke så døende som jeg troede.

Men igen er der mange grunde til hvorfor jeg ville vælge c# fremfor VB.net men det hele går ned til hvad man synes er bedst. I store træk ville jeg vælge c# fordi dens syntax ligner java's, c++'s og kan måske også ligne javascript. Det er ikke sikkert du vil komme til at arbejde med de sprog men javascript vil du nok hvis du arbejder med webudvikling og VB.net. En anden grund til jeg ville vælge det er LINQ - det er så meget nemmere end SQL men stadig er det godt og kunne SQL.

Du kan se her http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_C_Sharp_and_Visual_Basic_.NET forskellen på de 2 sprog.

Edit: Ligesom Microsoft Sisual Basic 2010 Express findes der Microsoft Visual C# 2010 Express.



Indlæg senest redigeret d. 08.04.2011 15:15 af Bruger #15754
Jeg kan ikke se hvorfor jeg skal begynde på C#, da jeg kan lidt VB i forvejen. Aner ikke noget om koden i C#, og om der er programmer til at lave programmer i dette sprog. Og er de gratis hvis de er der?
Stiller mange spørgsmålstegn, så hvis i kunne forklare lidt om C# :)?



t