Eventuelle forbedringer

Tags:    forslag udvikleren.dk

<< < 123 > >>
Hej udviklere (Kasper),

nu har det nye udvikleren.dk efterhånden været oppe lidt tid, og jeg er kommet frem til at der måske er et par småting man stadig kunne forbedre.
Det hænger egentligt sammen med, at jeg kom forbi stackoverflow.com en dag. Jeg har oprettet en bruger der inde, og synes der er en del ting de har gjort rigtigt smart, som man måske også kunne drage nytte af her på siden.
Det drejer sig specielt om karmasystemet, som allerede nu har været lidt omdiskuteret her på siden.
På stackoverflow kan man bl.a. kun stemme indlæg op hvis man selv har noget "Karme" eller noget "Reputation" som de kalder det der ovre. Det kan selvfølgeligt være en ulempe at ejeren af et indlæg ikke selv kan stemme på et korrekt svar, men så må man gøre sig fortjent til det.
På stackoverflow får man også karme for at stille spørgsmål, for at rate andre spørgsmål og svar og bestemt også for at besvare spørgsmål. Man får også bonus når ens svar bliver godkendt af forfatteren af spørgsmålet. På den måde får man ret hurtigt karme nok til at kunne stemme andre indlæg op igen.
En af de ting jeg tror kunne være rigtigt godt - som har været lidt et problem på udvikleren - er muligheden for at stemme svar/indlæg ned. På stackoverflow skal man have min. 125 karme før man kan stemme indlæg ned - man kunne jo godt lave noget i samme stil her på udvikleren også ;-)
En anden ting jeg godt kan lide på stackoverflow er, at man kan se hvilke indlæg man har stemt på.
I dag på udvikleren forsøgte jeg at stemme et svar op, hvor jeg så fik besked om at jeg allerede havde stemt på dette - så kan det godt være at jeg er lidt mere glemsom end de fleste, men synes nu alligevel det ville være rart.

Et af de gode tiltag der er blevet lavet på udvikleren, er muligheden for at se hvilke indlæg forfatteren har stemt op - tænkte dog om det ikke var muligt at lave et lille flueben under stemmeknapperne som kun forfatteren kan se? På den måde kan man måske tillade at kun et eller to svar får fluebenet i stedet for at det er samtlige svar forfatteren stemmer op.

Jeg ved ikke hvad I andre udviklere og Kasper siger til de forslag? Noget der kan bruges, eller?

Diskussion: GO!



Jeg savner den gamle måde indlæg blev vist på i den forstand at det nyeste altid er øverest uanset om svaret måske er nyere - dette gør de også på stackoverflow og det var sådan på det gamle udvikleren.

På stackoverflow koster det din egen karma at stemme andre ned. En ting der også kunne bruges er at skrive en kommentar til indlægget/svaret som ikke er et svar så der kan ikke stemmes op eller ned på dette.

Der er så nogle små ting du ikke har ret i på stackoverflow - man får ikke karma for at rate andre spørgsmål og man får først karma for at stille et spørgsmål når det spørgsmål er blevet besvaret og man selv har godkendt et svar. Jeg er ikke helt sikker på at man skal have karma for at kunne stemme op - sådan synes jeg ikke det var dengang jeg startede men det kan godt være jeg tager fejl?



Jeg savner den gamle måde indlæg blev vist på i den forstand at det nyeste altid er øverest uanset om svaret måske er nyere - dette gør de også på stackoverflow og det var sådan på det gamle udvikleren.

På stackoverflow koster det din egen karma at stemme andre ned. En ting der også kunne bruges er at skrive en kommentar til indlægget/svaret som ikke er et svar så der kan ikke stemmes op eller ned på dette.

Der er så nogle små ting du ikke har ret i på stackoverflow - man får ikke karma for at rate andre spørgsmål og man får først karma for at stille et spørgsmål når det spørgsmål er blevet besvaret og man selv har godkendt et svar. Jeg er ikke helt sikker på at man skal have karma for at kunne stemme op - sådan synes jeg ikke det var dengang jeg startede men det kan godt være jeg tager fejl?


Kan godt være jeg har fået skrevet forkert, for man skal da naturligvis ikke have karma for at stemme andre indlæg op ;-)
Ideen med at man mister sin egen karme når man stemmer ned synes jeg er helt fin - på den måde er det kun ting der virkeligt ikke er meget værd man vil stemme ned ;-)



Jeg bumper lige engang her, synes nogle af punkterne her er vigtige og overveje. Ved ikke om Kasper har set det?



En ting her på Udvikleren, jeg syntes er ikke så god.
Det er hvis du inde i forum, trykker på den grå pil nede i bunden, og trykker på et topic, så når du trykker tilbage derfra, så går den til side 1 igen, istedet for den side du har trykket dig frem til [med den grå pil i bunden].

Ved ikke om det giver nogen mening. Ellers spørg.



Hey gutter,

Jeg følger skam med, bare rolig :)

Umiddelbart synes jeg det er en spændende diskussion, men jeg synes også at en del af forslagene ikke er helt relevante endnu. Fx har vi, så vidt jeg kan se, ikke de store problemer med alt for mange negative stemmer. Jeg ser næsten kun positive stemmer og så nogle enkelte indlæg der stemmes ned, typisk fordi de er alt for dårligt formulerede eller fordi de med meget få ord stiller meget store krav :)

Jeg synes heller ikke at man skal have karma for alle mulige ting. Jeg kan godt se at Stackoverflow gør det, og jeg kan også sagtens se det smarte i det, men jeg synes at Karma her på Udvikleren er noget man skal gøre sig fortjent til inden for et emne som sitet behandler. Karma bruges jo fx også til at vise hvor dygtig en person er inden for et specifikt emne, fx C++ eller PHP og ikke så meget om en bruger er flink til at stemme andre indlæg op. Det forsøger jeg så til gengæld at vise på andre måder, fx boksene ude til højre, som sagtens kan føre til mere omfattende lister, hvis I er interesserede :). Af samme årsag synes jeg i øvrigt heller ikke at man skal miste Karma for at stemme andres ting ned.

>Jeg savner den gamle måde indlæg blev vist på i den forstand at det nyeste altid er øverest uanset om svaret måske er nyere - dette gør de også på stackoverflow og det var sådan på det gamle udvikleren.

MB, jeg er ikke helt sikker på hvad du mener - kan du uddybe lidt? :)

>En ting her på Udvikleren, jeg syntes er ikke så god. Det er hvis du inde i forum, trykker på den grå pil nede i bunden, og trykker på et topic, så når du trykker tilbage derfra, så går den til side 1 igen, istedet for den side du har trykket dig frem til [med den grå pil i bunden].

Jeg har implementeret et lille trick nu der i hvert fald hjælper lidt på det problem. Håber det kan bruges :)


Mvh.

Kasper (TSW)




Karma bruges jo fx også til at vise hvor dygtig en person er inden for et specifikt emne, fx C++ eller PHP


Det synes jeg ikke helt man kan sige. Jeg ville gerne se karma var til hvor god du er til et specifikt emne men, det er svært når det mere handler om hvor længe du har brugt sitet. Der er fx. php taget. Hvis man skulle op og få mellem 700 og 1000 karma inden for php vil det jo tage sindsygt langt tid selvom man er utrolig god til php.

Hvis det skal ses som hvor god man er til det burde der måske sættes nogle målpinde op for hvor meget karma der giver hvor mange stjerner også kan der findes flere elite brugere indenfor et specifikt emne og ikke kun en som det er lige pt.

Dette er bare hvordan jeg ser på det - ved ikke hvordan du tænker om du har overvejet disse ting?


MB, jeg er ikke helt sikker på hvad du mener - kan du uddybe lidt? :)


Det jeg mener er visningen af spørgsmål/diskussioner på forsiden bliver sorteret efter nyeste indlæg lige pt. Jeg savner den gamle måde det var vist på hvor det kun var sorteret efter hvornår indlægget var skrevet - ikke efter nyeste svar.



>Jeg har implementeret et lille trick nu der i hvert fald hjælper lidt på det problem. Håber det kan bruges :)

Perfekt.
Det var nemlig noget rod...




Hvad med mulighed for at slette uploadede billeder til artikler?

Det hænder vel at man uploader et billed med en fejl og derefter et ander uden fejlen. Så kunne man jo passende slette der forkerte billed. Ville spare dig for plads, men vigtigere ville spare din bruger for at skulle se billeder som der aldrig vil blive brugt.

Mulighed for at give billeder et label så de lettere at genkende når man skriver artikler. Sikkert ikke så relevant.



Hvad med mulighed for at slette uploadede billeder til artikler?

Det hænder vel at man uploader et billed med en fejl og derefter et ander uden fejlen. Så kunne man jo passende slette der forkerte billed. Ville spare dig for plads, men vigtigere ville spare din bruger for at skulle se billeder som der aldrig vil blive brugt.

Mulighed for at give billeder et label så de lettere at genkende når man skriver artikler. Sikkert ikke så relevant.


Nu du siger label, kunne det måske være en idé at lave det lidt tex-agtigt så der er \label{fig:whatever} til billedet og så kan man henvise til det ved \ref{fig:whatever} ? :-)

EDIT:

Kom lige til at tænke på om det ikke kunne være smart med mulighed for at rate spørgsmålet op og ned også? På den måde kan man få sorteret lidt i relevante og totalt irrelevante indlæg også? :)

Evt. også en knap til at "anmelde" et indlæg for allerede at eksisterer? Det hænder jo at nogle udviklere stiller det samme spørgsmål flere gange hvis de ikke lige får svar med det samme på det oprindelige spørgsmål? :)



Indlæg senest redigeret d. 30.04.2011 15:06 af Bruger #8773
Hvad med en kodeboks af typen TEXT som blot smider almindelig tekst ind i en kodeboks ligesom almindelig kode. Situationer her kunne f.eks. være konfigurationsindstillinger, input eller output til et program, som ønskes i monospace font og uden syntakshighlighting samt at kunne klappes sammen.



Indlæg senest redigeret d. 01.05.2011 19:42 af Bruger #14645
<< < 123 > >>
t