Eventuelle forbedringer

Tags:    forslag udvikleren.dk

<< < 123 > >>
Hej udviklere (Kasper),

nu har det nye udvikleren.dk efterhånden været oppe lidt tid, og jeg er kommet frem til at der måske er et par småting man stadig kunne forbedre.
Det hænger egentligt sammen med, at jeg kom forbi stackoverflow.com en dag. Jeg har oprettet en bruger der inde, og synes der er en del ting de har gjort rigtigt smart, som man måske også kunne drage nytte af her på siden.
Det drejer sig specielt om karmasystemet, som allerede nu har været lidt omdiskuteret her på siden.
På stackoverflow kan man bl.a. kun stemme indlæg op hvis man selv har noget "Karme" eller noget "Reputation" som de kalder det der ovre. Det kan selvfølgeligt være en ulempe at ejeren af et indlæg ikke selv kan stemme på et korrekt svar, men så må man gøre sig fortjent til det.
På stackoverflow får man også karme for at stille spørgsmål, for at rate andre spørgsmål og svar og bestemt også for at besvare spørgsmål. Man får også bonus når ens svar bliver godkendt af forfatteren af spørgsmålet. På den måde får man ret hurtigt karme nok til at kunne stemme andre indlæg op igen.
En af de ting jeg tror kunne være rigtigt godt - som har været lidt et problem på udvikleren - er muligheden for at stemme svar/indlæg ned. På stackoverflow skal man have min. 125 karme før man kan stemme indlæg ned - man kunne jo godt lave noget i samme stil her på udvikleren også ;-)
En anden ting jeg godt kan lide på stackoverflow er, at man kan se hvilke indlæg man har stemt på.
I dag på udvikleren forsøgte jeg at stemme et svar op, hvor jeg så fik besked om at jeg allerede havde stemt på dette - så kan det godt være at jeg er lidt mere glemsom end de fleste, men synes nu alligevel det ville være rart.

Et af de gode tiltag der er blevet lavet på udvikleren, er muligheden for at se hvilke indlæg forfatteren har stemt op - tænkte dog om det ikke var muligt at lave et lille flueben under stemmeknapperne som kun forfatteren kan se? På den måde kan man måske tillade at kun et eller to svar får fluebenet i stedet for at det er samtlige svar forfatteren stemmer op.

Jeg ved ikke hvad I andre udviklere og Kasper siger til de forslag? Noget der kan bruges, eller?

Diskussion: GO!



Fold kodeboks ind/udKode 




Indlæg senest redigeret d. 01.05.2011 20:01 af Bruger #11328
Fold kodeboks ind/udKode 


Ahh. Plejer at skrive koden og så trykke på ikonet. Syntes stadig den skal på listen så man undgår sådanne situationer her.

Hvis man skriver sin bruger eller kode forkert, så kommer der et vindue frem på midten af skærmen hvor man kan skrive bruger og kode. Login-feltet oppe i hjørnet er der stadig. Jeg fyldte felterne ud i hovedvinduet og trykkede enter, men enter var forbundet med loginfeltet øverst til højre. Her kunne det måske være mere smart at have enter-knappen forbundet med det loginfeltet i midtet af skærmen?



Da jeg sagde label mente jeg faktisk bare en tekst jeg kunne se under billedet i det vindue jeg indsætter billeder fra. Når man har mange billeder der ligner hinanden begynder det at blive svært at vælge det rigtige.



Hey gutter,

Nu har jeg tilføjet en "Tekst" kodeboks, da jeg egentlig godt kan se en pointe i det Søren siger :)

Søren, mht. det login problem du beskriver, så burde det i princippet ikke kunne lade sig gøre, da boksen øverst klikkes frem med JavaScript og redirecter til Login.aspx i tilfælde af fejl. I det den redirecter, burde login boksen øverst igen være væk, da siden jo så reloades. Jeg har dog alligevel sat en DefaultButton for login boksen på Login.aspx. Håber det har hjulpet, hvis du stadig løber ind i problemet :)

Jeg har også tilføjet en lille ny ting til jeres bruger menuer: Karma log. Det er indtil videre blot en simpel oversigt over den karma i har modtaget, så I kan følge lidt med i det. Håber det kan bruges :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Søren, mht. det login problem du beskriver, så burde det i princippet ikke kunne lade sig gøre, da boksen øverst klikkes frem med JavaScript og redirecter til Login.aspx i tilfælde af fejl. I det den redirecter, burde login boksen øverst igen være væk, da siden jo så reloades. Jeg har dog alligevel sat en DefaultButton for login boksen på Login.aspx. Håber det har hjulpet, hvis du stadig løber ind i problemet :)

Det ser ud til at virke nu hvertfald :).




Hey gutter,

Nu har jeg tilføjet en "Tekst" kodeboks, da jeg egentlig godt kan se en pointe i det Søren siger :)

Søren, mht. det login problem du beskriver, så burde det i princippet ikke kunne lade sig gøre, da boksen øverst klikkes frem med JavaScript og redirecter til Login.aspx i tilfælde af fejl. I det den redirecter, burde login boksen øverst igen være væk, da siden jo så reloades. Jeg har dog alligevel sat en DefaultButton for login boksen på Login.aspx. Håber det har hjulpet, hvis du stadig løber ind i problemet :)

Jeg har også tilføjet en lille ny ting til jeres bruger menuer: Karma log. Det er indtil videre blot en simpel oversigt over den karma i har modtaget, så I kan følge lidt med i det. Håber det kan bruges :)


Når jeg går til sidste side i min karmalog og trykker på "næste"-knappen, kommer jeg til en blank side ;-)



Når jeg går til sidste side i min karmalog og trykker på "næste"-knappen, kommer jeg til en blank side ;-)


Og hvis man klikker på et indlæg på f.eks. side 3 i karma-loggen og derefter bruger returknappen i browseren, ryger man tilbage til side 1 i stedet for side 3 igen.





Hey gutter,

Nu har jeg tilføjet en "Tekst" kodeboks, da jeg egentlig godt kan se en pointe i det Søren siger :)

Søren, mht. det login problem du beskriver, så burde det i princippet ikke kunne lade sig gøre, da boksen øverst klikkes frem med JavaScript og redirecter til Login.aspx i tilfælde af fejl. I det den redirecter, burde login boksen øverst igen være væk, da siden jo så reloades. Jeg har dog alligevel sat en DefaultButton for login boksen på Login.aspx. Håber det har hjulpet, hvis du stadig løber ind i problemet :)

Jeg har også tilføjet en lille ny ting til jeres bruger menuer: Karma log. Det er indtil videre blot en simpel oversigt over den karma i har modtaget, så I kan følge lidt med i det. Håber det kan bruges :)


Det ser godt ud. Der kunne evt. laves en funktion til at sortere efter karma, istedet for dato. :)



Indlæg senest redigeret d. 03.05.2011 19:07 af Bruger #10410
En vigtig ting som mangler (ihvertfald for mig) er at man kan skrive kommentar til folks svar i stedet for at oprette et nyt svar... det er et værre rod imo.

Eksempel:

Person A skriver et svar, og Person B kommenter det - i mellem tiden er der nået at komme 7 nye svar, så Person B's kommentar til Person A's svar er smidt om på side 2 - you see the point?



Indlæg senest redigeret d. 03.05.2011 20:58 af Bruger #16594
En ting der også kunne bruges er at skrive en kommentar til indlægget/svaret som ikke er et svar så der kan ikke stemmes op eller ned på dette.



Som tidligere skrevet og jeg giver dig helt ret ebb.




<< < 123 > >>
t