Kører løkke 200 gange - stop - opret noget - forsæt løkke 200....

Tags:    php loop function

Hey,

Jeg står og har et mindre problem, jeg skal lave en løkke eller nok rettere en funktion, der gør følgende....

Jeg har en database fyldt med billeder, hvor jeg så skal have lavet at den opretter et album pr. 200. billede.

Jeg tænker noget med at den først skal ind tælle, hvor mange billeder der, for der efter at oprette album 1, så kører de 200 første billeder igennem..
Og hvis der så er mere end 200 billeder i database, skal den stoppe loopet, oprette album 2, kører de næste 200 igennem... og så den skal den forsætte indtil der ikke er flere billeder i databasen...

Mit problem er nu, hvordan jeg får det lavet, for har ideen i hovedet for hvordan det skal laves, men ingen ide om hvordan jeg lige skal få skreven...

Er der en der kan hjælpe mig ?



Indlæg senest redigeret d. 19.05.2011 00:18 af Bruger #14734
5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det hedder paging, prøv at google "paging php" ex:

http://www.plus2net.com/php_tutorial/php_paging.php

vh
/J



Det lyder ikke som paging - nemmere at du har 1000+ billeder og vil oprette 5+ albums med 200 billeder i hver.

Herefter kan du bladre igennem hver album med paging metoder?!


Hvis du har alle info stående i databasen burde det være ret simpelt:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Dette burde nogenlunde gøre det - skal dog testes for at sikre brugbarheden.



Kan vel godt stadig laves som paging:

mysql_query('SELECT * FROM images LIMIT ('. ($album*200 + $page *20).', 20)');

eller:

mysql_query('SELECT * FROM (SELECT * FROM images LIMIT ('.($album*200).',200)) LIMIT ('. ($page *2 0).', 20)');



nej nej, det har intet med paging at gøre ;)

hmm, må prøve at omformulere mig lidt...

Lad os sige jeg har en ekstern db med alle billederne i, og dem skal jeg så hive over i min egen database.

jeg har så en tabel med følgende celler: ID, Gruppe, Billede på min db...

Så vil jeg ha lavet en funktion, der henter de første 200 billeder som gruppe 1, de næste 200 billeder som gruppe 2, osv osv osv...

Ved ikke om det er en bedre forklaring på hvad jeg søger ?




Jeg vil nok lave et lille php script der kunne gøre det og så oprette en kolonne mere i din DB der indeholder album id.

En alm php løkke der hiver alt ud af databasen, i den laver du så en counter der ligger en til pr. gang og derefter opdatere din album id for hver billede, når den så har kørt 200 gange resætter den og ligger en til album id.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




t