PHP afbryd og fortsæt Loop?

Tags:    php loop

Hej alle,
har nu prøvet at søge nettet tyndt, uden egentlig helt at vide hvad jeg skulle søge efter.

Jeg har 1 array, som jeg vil bruge i 2 loops lige efter hindanden. Der skal bruges stien til et billede i første loop, men ikke i loop 2.
Det som jeg prøver at opnå ses nedenfor.

Loop 1:
Billede + artikel 1
Loop 2:
artikel 2
artikel 3
artikel 4

Med nedenstående kode, bliver "Billede + Artikel" loopet 4 gange. Jeg ønsker at dette skal være i "samme" loop, for at undgå Artikel 1 & Artikel 2 skulle blive ens.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Håber at I kan hjælpe mig, og på forhånd tak :D



Indlæg senest redigeret d. 23.05.2011 23:35 af Bruger #16238
5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg ville nok gøre noget a la sådanne:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Jeg har rettet din kode til. Jeg har ikke gået desideret efter din løsning, men har rettet det til så koderne fungere.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Hush endelig at det hedder <?php og ikke <?, og husk også at du ikke skal have 2 variabler der hedder det samme.

Og det er også lidt wierd at du har du while kørende med de samme oplysninger :).

Men afprøv koden :).



Indlæg senest redigeret d. 24.05.2011 06:52 af Bruger #16025
Hvis du har short open tags slået til kan du sagtens bruge <?. Der er heller ikke noget problem ved at have 2 variabler der hedder det samme.

Men tilbage til dit problem. Som jeg forstår vil du kun have billedet med første gang. Så hvorfor overhovedet have den del i et loop?

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 24.05.2011 07:31 af Bruger #3275
Der mangler en ) parentes i Jonas eksempel på linje 5 tilsidst.

Efter min mening bør du iøvrigt ikke give variabler flertals navne, hvis de er entals data. Det er en $row og ikke flere $rows.

Det er iøvrigt ikke arrays du itererer over, men MySQL resourcer.

Hvis du i fremtiden ønsker at itererer over en MySQL resource to gange, hvilket du ikke ønskede i dette tilfælde, skal du huske at reset til første række mellem løkkerne: mysql_data_seek($result, 0);

At bryd ud af PHP kun for at bryde ind set ikke særligt pænt ud og kan lede til blanke linier i din HTML som måske kan have en effekt på din visning:
?>

<?php



Jeg takker jer alle for jeres indlæg. Har testet alle 3 og det som virkede bedst i min situation var Michaels forslag :D Men endnu engang tak til jer alle.



t