Hvordan bruger jeg et eksternt stylesheet, i code igniter?

Tags:    code-igniter framework css php html

Hej allesammen

Jeg leger for øjeblikket med code igniter PHP framework, til at lave en hjemmeside i. Mit problem består i at jeg ikke kan få min side til at bruge min CSS fil. Jeg vil f.eks. gerne benytte min css fil i min home_view.php fil.

Så hvis der er nogle der kender til Code Igniter frameworket, og kan fortælle mig hvordan jeg kan indlæse eksterne CSS filer, som jeg kan benytte i mine view filer (og det hjalp ikke bare at indsætte Link tagget med stien), så vil jeg være meget taknemmlig.

PS: Jeg har prøvet at finde svaret i Code Igniters dokumentation/user guide, men det syntes ikke at virke :(




6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
At indlæse CSS foregår på klientsiden, så du skal have et link-tag som du skal alle andre steder når du laver HTML/CSS. Det har intet med CodeIgniter at gøre.

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis det ikke virker, er det fordi urlen er forkert, ikke fordi der er noget som helst med CodeIgniter.

Det er sandsynligvis fordi din sti ikke er komplet. "style.css" vil ikke virke hvis du er inde på ditdomæne.dk/user/overview/ fordi den så vil prøve at hente user/overview/style.css. Dette er et problem når du arbejder med url rewriting generelt.

Så din sti skal være komplet, "/css/style.css" for eksempel, eller hvor du nu end har din css-fil liggende.



Din condition ser sådan her ud:
Fold kodeboks ind/udKode 


Det betyder at den rewriter alt *undtagen* "index.php, images, robots.txt" -- css-filer rewriter den stadigvæk.

Prøv, istedet, at sige:

Fold kodeboks ind/udKode 


Så skulle den kun rewrite, hvis den url du angiver, ikke allerede findes som et directory/en fil.



Mhh, jeg har lige prøvet at indsætte et andet CI projekt på min server, med en almindelig link tag som du beskriver, og der virker det som det skal.

Jeg må have lavet en fejl et eller andet sted i min kode.. ellers tak for hjælpen :)

------EDIT---------

Jeg har fundet ud af at den ikke vil indlæse min CSS fil, hvis jeg laver en htaccess fil med følgende kode!
Fold kodeboks ind/udKode 

Måske nogen kan fortælle mig hvordan jeg ellers skal fjerne index.php fra min url, så min url ikke bliver www.domain.dk/index.php/home, men www.domain.dk/home



Indlæg senest redigeret d. 27.05.2011 13:25 af Bruger #4487
Ok det hjalp, men den loader ikke når jeg skriver www.domain.dk/index.php/home, kun når jeg skrive www.domain.dk og www.domain.dk/home

Er der en måde dette kan løses, ikke fordi det er meget vigtigt lige nu, men bare hvis det kunne løses ;)

-------EDIT---------
Jeg har også løst dette nu, jeg skulle bare fjerne index.php i arrayet 'config['index_page'] ', til at være tomt, i min config/config.php fil :)



Indlæg senest redigeret d. 29.05.2011 16:57 af Bruger #4487
forudsat at Per havde ret i hvad din oprindelige regel gjorde kunne du vel bare have tilføjet css til regelen?





mhh, Ja det har du nok ret i :P, men det fungerer som det skal nu, men kunne være at jeg skulle kigge på det lidt senere, skal nemlig lige på arbejde :)



t