jeg skal bruge en udvikler eller flere

Tags:    programmering webdesign

jeg står med et projekt jeg gerne vil have smidt i søen, men fik et chok over prisen, da jeg kontaktede et it-firma til at løse opgaven.

jeg ønsker ikke at gå i detaljer om projekter, men et fingerpeg ville være:

en pokerklient, med de forskellige turneringsstrukturer(turnering/sitngo/cashgame) dog uden kortspil.

klienten skal udvikles til web,android og iphone

(eventuelt en bevægelig avatar der kan hoppe og danse og grine og græde for at indikere om man gør det godt eller skidt)

hvis der er nogen her der mener de har evner og tid til at løse sådanne en opgave, samt en ide om hvilket prisleje vi snakker så vil jeg rigtig gerne kontaktes



Indlæg senest redigeret d. 30.05.2011 13:30 af Bruger #10079
9 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg kan ikke selv byde ind på opgaven, men en slag på tasken prismæssigt vil nok være fra 30-40.000kr og opefter alt efter om det er fritidsudviklere eller proffesionelle udviklere du får fat på ;-)



jeg vil meget gerne have fat i de professionelle udviklere.

mit site skal udstråle seriøsitet.


men jeg er ret vild med din pris. ligefør jeg ansætter dig selv om du ikke kan løse opgaven :)



Uden at vide hvor omfattende projektet er, kan det ligge i mange måneders arbejde - og skal du have en seriøs udvikler skal han have en løn på 40-50.000 /mnd. Så skal han også tjene på det, så ligger den nok på 70.000,-/mnd.

Jeg vil tro at du i hvert fald skal smide min. 300.000,- efter det... Jeg tror ikke du får noget seriøst for under dette.



er langt hen af vejen enig. hvor finder jeg sådanne en seriøs udvikler ? kan jeg være heldig at der er nogen der melder sig her, eller er det et helt forkert forum at lede i?





Du kunne prøve fx. www.flexer.dk til en opgave men hvor seriøse de er derinde ved jeg faktisk ikke. Det bedste ville være at få et it-firma til at lave det.



Er det udelukkende en klient ?
Ingen server ?

Skal den kunne forbinde op imod en eksisterende server ?

Har du grafik ?

Hvem skal kunne komme med et seriøst bud, når ikke du kommer med seriøse detaljer ?



Indlæg senest redigeret d. 30.05.2011 16:12 af Bruger #2695
jeg undskylder for manglende detaljer men jeg er anti-it-nørd så ved intet om detaljer,men troede at det fremgik det var en total løsning jeg søgte, så ja der skal også laves en grafisk flade og nej den skal ikke bindes op mod en eksisterende server. og troede ikke en server kostede penge i udviklingsfasen, regnede med den udgift kom efterfølgende

nu er det jo ikke sådan at jeg binder folk op på en given pris de skriver, men en pris gir mulighed for dialog og fremlæggelse af projekt som skaber grobund for en endelig pris.

det er faktisk muligt at byde ind på opgaver selv om de ikke er definerede i mindste detalje.

et bud kunne eventuelt være 'jeg ved ikke hvor lang tid det vil tage, men jeg vil gerne udføre opgaven for 300 i timen.'

eller et bud kunne være 'jeg mangler præcise detaljer, men jeg vil være interesseret i at løse opgaven. et oplæg til pris vil dog være i nærheden af 500.000'


beklager hvis jeg har fornærmet dig ved ikke at gå i de detaljer du ønsker.

men glædeligt at jeg er i konstruktiv dialog med en udvikler, så helt spildt har mit indlæg nok ikke været.





Jeg er ikke fornærmet, men alt for mange skriver "Jeg skal bruge en udvikler til et projekt, som jeg ikke vil fortælle noget om.", og det var lidt sådan jeg læste dit oprindelige indlæg.

Ok, en komplet løsning. Typiske programmører er ikke gode grafikere og vice versa, så du vil få det bedste resultat ved at få en grafiker til at lave grafik og designe brugerfladen, og derefter få en programmør til at koncentrere sig om koden. Man kan også typisk få grafikere til færre penge end en dygtig netværksprogrammør, så det vil være langt den billigste løsning.

Skal der håndteres rigtige penge (i modsætning til virtuelle penge), så er der høje krav til sikkerhed. Du kan godt regne med, at nogen vil forsøge at finde fejl i koden og vil lave bots, som kan spille spillet automatisk. Fejl vil kunne give dig store problemer.

Det vil ikke give mening, at programmere klienten uden også samtidig at lave serveren. De skal arbejde sammen og bør designes sammen, og store dele af koden vil kunne deles mellem server og klient. F.eks. bør klienten kunne verificere de mulige træk, for at vise brugeren, hvad han kan gøre. Serveren skal kunne verificere de mulige træk, men for at sikre, at en bruger ikke gør noget, han ikke må ifølge reglerne. Verifikationen er altså éns på server og klient, men bruges forskelligt.

Derudover kan man ikke rigtig teste klienten, hvis ikke den kan forbinde op imod en server, og man kan ikke få en fornemmelse af, hvorvidt netværksprotokollen er fornuftig, hvis ikke den bliver ført over et netværk.

Jeg vil anbefale, at du leder efter en JavaScript programmør, for så kan du udvikle til alle platforme samtidig. Både Linux, Windows, Mac, iPhone, Android og sådan ca. alt andet kan afvikle programmer i browseren.
Man kan sagtens lave serverdelen i JavaScript også. Node.js er et server side framework og fortolker til afvikling af JavaScript kode.

Jeg vil skyde på, at jeg kunne gøre det på to-tre måneder, men jeg er forhindret af min kontrakt.

Held og lykke med projektet



Hej Torben.

Hvis du stadig er "ude med snøren" kan du prøve at give et kald en dag efter 12.00... Så kan vi se på tingene og om det er noget jeg eventuelt kan være behjælpelig med.

Du finder mine kontaktoplysninger på www.SiteTech.dk.



t