Vanskeligheder med local storage i HTML5/Javascript.

Tags:    javascript html5 local storage

Hej udviklere,

Jeg sidder i øjeblikket og arbejder på et tekstværktøj i et forsøg på at træne mine evner i local storage og Javascript i al almindelighed, da jeg er en amatør inden for begge områder. Mit problem ligger i, at den indtastede tekst tilsyneladende ikke gemmes og automatisk vises, når brugeren vender tilbage til siden. I stedet vises standardteksten hvilket er trods det faktum, at den opdaterer knappen med "save" som id. Derudover fjernes markøren for hvert tryk der bliver udført, så man hele tiden skal klikke i paragraffen påny hvilket også ødelægger effektiviteten markant.

Hvor er det, jeg går galt henne?

Kildekoden kan ses her: http://pastebin.com/AhXmvDhw

Alt det bedste,
Mathias.



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Din storeValue-funktion skal kun indeholde setItem-delen. getItem-delen skal flyttes over i en anden funktion, som kaldes fra <body onload="...">



Du har jo slet ingen kode som forsøger at læse teksten fra localStorage når siden indlæses. Eneste sted hvor du læser fra localStorage er lige efter du har skrevet til localStorage, og det giver jo ikke så meget mening, da du altid vil læse den samme værdi som du lige har skrevet.



Åh, Gud. Som sagt er jeg en amatør inden for feltet, hvor jeg også opsøger hjælp. Hvordan læser jeg værdien, når brugeren vender tilbage i givet fald?

Edit: Jeg kan forstå, at jeg er inde på noget af det rigtige, men blot placerer mine delelementer forkert.



Indlæg senest redigeret d. 11.06.2011 01:01 af Bruger #16226
Hej igen,

Mange tak for din besvarelse. Sommetider er det ganske enkelt simple manøvre der skal til for at få det hele til at fungere, men af hjertet tak.



t