Aktive links i et news script - PHP

Tags:    links nyheder php html

Hej Allesammen.

Jeg har et lavet simpelt nyheds system på en hjemmeside, for vores andelsboligforening.
Sagen er at jeg godt kunne tænke mig at man kunne skrive en link i "nyheden" og at det blev aktiv, så andre blot kan klikke på det, fremfor at skulle kopiere og indsætte i browseren.

Jeg har prøvet at skrive selve nyheden med <a href=" osv"></a> men det hjalp ikke :)

Hvordan gør man så HTML bliver en aktiv del af nyheden ?

Tak

/Christian



8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Først og fremmest skal jeg lige sikre mig du ikke bare har glemt en titel, koden skal se således ud.

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Med nyheds system, mener du så at du har smidt et CMS op? Det er muligt at den editor i CMSet stripper html tags.

Du må forklare lidt mere, er det CMS? Hvilket? Hvad er det for et nyheds system?




Prøv at tjekke hvad der står i din db, hvis der ikke står noget html (hvis du vel og mærket har lavet det i din nyhed du har skrevet), hvis der ikke er det og du har skrevet html kode, så skyldes det du stripper for alt html kode og derfor vises den af gode grunde ikke.
Du kan jo gøre det på to måder, den ene er at ændre så du kan indsætte html kode i db eller også skal du lave et tjek på outputtet efter om der er noget med www.example.com, og hvis der er det skal den udskrive det som et aktiv link.



Hej Martin.

CMS og CMS, det ved jeg nu ikke helt, men det er et system jeg har lavet således at admins på hjemmesiden har adgang til en side, hvor de kan skrive en nyhed, som bliver posted på forsiden. se: www.borup-soepark.dk
Det er blot en simpel "gem denne her text i DB" og "hent denne her text fra DB" mere er der ikke i det.

Dvs, det er blot et <textarea> som man skriver sin nyhed i, og den gemmer så teksten i en celle i min tabel, i min database.

Jeg har selvfølgelig husket at skrive en titel, men den udskriver det hele på skærmen, og "ser" altså ikke teksten som HTML.



Nu har jeg prøvet at lave en test, hvor jeg skriver i nyheden:

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Nyheden viser nøjagtigt det jeg har skrevet, dvs den læser ikke selve HTML´en. Når jeg kigger i min DB, så står det på samme måde.

Kig evt på borup-soepark.dk <- jeg lader "testen" være et par dage.

UPDATE:

Hej Alle.

Nu har jeg fået det til at fungere med lidt hjælp.
Det viste sig at jeg havde htmlspecielchars(); på, og det gav problemer.. Det er fjernet, og nu virker linket :)




Indlæg senest redigeret d. 24.06.2011 12:08 af Bruger #14791
Fandt du en løsning på problemet?



@Daniel: Ja det gjorde jeg, kan dog ikke lige huske hvad det blev til. Jeg fik en til at hjælpe mig over skype med det, da det viste sig at der også var andre komplikationer :)





Super... Det vigtigste er at du fik det løst.



Ja :)

Jeg tror faktisk det havde noget med charset at gøre, men som sagt kan jeg ikke helt huske det..



t