Internet explore anderledes hjemmeside

Tags:    internet-explorer ie

<< < 123 > >>
Heej alle

Jeg har fået lavet mig en lille hjemmeside, men når jeg vil se den i Internet Explorer, så kommer den til at se mærkelig ud.

Kan man gøre noget ved dette, eller kan man få hjemmesiden til at tjekke om brugeren bruger Internet Explorer også sige at den ikke virker i Internet Explorer.



21 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ja IE, det er squ altid et problem, alle web udviklers mareridt..

Først og fremmest, så læser browserne dine css regler forskelligt, det er derfor der kan komme udfald i nogle, mens andre ikke syntes at have et problem.

IE er også et meget følsom browser, hvor Firefox Chrome osv. i mange tilfælde selv kan finde ud af at rette små fejl du har lavet i din kode.

Så hvorfor fejler din hjemmeside i IE? Typisk er det netop bare små fejl der fucker hele sitet op, andre gange kan det være fordi at noget er større eller mindre i IE, og derfor får dit design til at springe.

Hvad kan du så gøre?
Først og fremmest så ville jeg validere dit site, det kan du gøre her http://validator.w3.org/ det vil i de fleste tilfælde læse dine IE problemer.

Hvis det er din CSS den er gal med, kan du bruge IE hacks som denne

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Her får du browseren til at læse en anden css fil hvis de bruger pågældene browser.

Der er også den mulighed at du bare skriver at dit site ikke funger i IE, som du selv skriver, det kan dog ikke anbefales, da langt største delen af internet brugere browser i IE.

Hvis du vælger at gøre det alligevel, kan du bruge javascript til at checke for dig, jeg fandt dette script på w3schools.

Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Håber det hjalp.



Du benytter html-entiteter frem for specieltegn - dvs &

IE er på ingen måde hverken sværere (eller lettere) at udvikle til end andre browsere - den eneste ulempe IE har fremfor andre browsere er at der skal understøttes flere versioner.

Husker man sin DOCTYPE og sørger for valid kode - læs lidt mere om det fx her DOCTYPE, valid kode og udseende i IE og FF - undgår man rigtig rigtig mange problemer. De småting der er tilbage må lærer man efterhånden.



Jeg har ingen ide om hvorfor IE centrerer din tekst, men du kan bare tilføje følgende CSS for at fjerne det:

td{text-align:left}



Det er total dårlig stil at brugere med IE ikke kan se en hjemmeside. Forestil dig hvor mange potentielle besøgende du lukker ud!

Link til siden i stedet for og lad os hjælpe dig med hvad problemet er. Og beskriv lige hvad det er er, der ser mærkeligt ud.



@ Brian (den rigtige)

Linket er her.
Og det er alt teksten kommer ind på midten. Altså i Chrome, Firefox står det ude i venstre side.
Og når man går over punkterne i navigationen, så bliver de firkantet i Internet Explorer, hvor i alle andre er det runde.



Jeg validerede den lige på http://validator.w3.org/ og der er nogle fejl der skal rettes først. Prøv at rette dem og så se om det ikke hjælper. Hvis ikke, så kigger jeg gerne igen :-)



Skal jeg kun rette errors eller skal warnings også med?



Ret det hele. Start med at rette character encoding og valider igen.



Line 83, Column 74: general entity "id" not defined and no default entity
…e: 14;">Skrevet af <b><a href='profil&id=1'>BoBo_001</a></b> - 28.06.2011 - 07…

Hvad gør jeg her?



@Brian (den rigtige)

Nu har jeg rettet alle fejlene, men den viser stadig ikke det rigtige :(



<< < 123 > >>
t