PHP index'e indholdet af html filer til database

Tags:    index php html database

<< < 12 > >>
Hey Udviklere.

Sidder og er igang med at index'e de html sider jeg har besøgt..

Jeg har dog et problem....:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Men, den gemmer kun det første bogstav på siden i min tabel.. Hvad gør jeg galt? Syntes ikke jeg selv kan finde fejlen :S



13 svar postet i denne tråd vises herunder
8 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror at det kan være to ting:

1. Din SQL opsætning skal måske forlænges
2. Du benytter dig af strip_tags i dit forsøg på at poste linket. Måske skulle du prøve at fjerne det, og prøve igen.

Jeg er ikke helt sikker, men prøv det :).

Det kan jo selvfølgelig også være din explode() som failer, men jeg kan ikke lige se hvor den skulle faile. Jeg er ked af at jeg sikkert ikke er til så meget hjælp, men det kunne jo være at det virkede :).



Indlæg senest redigeret d. 10.07.2011 11:23 af Bruger #16025
Tror jeg fandt fejlen på linje 16-17 :S

----

Hmm, det gjorde jeg så ikke, nu vil den slet ikke smide noget i tabellen :S

Men, den melder heller ikke om database error..

Det eneste jeg gjorde var at skifte linje 17 ud med:
$homepage = $homepage['0'];



Indlæg senest redigeret d. 12.07.2011 07:56 af Bruger #15611
Hej Danni.

Et hurtigt kig fortæller mig at du har nogle steder der er underlig opsat:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Som du har skrevet ovenfor opbevarer du det samme i $titlen og $homepage. Det tror jeg ikke er din hensigt. Desuden har du denne:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

... her mangler du vidst at angive databasen... ved ikke om det er bevidst...

For at kontrollere om du rent faktisk connecter og udfører din query, så lav en die og en mysql_error efter din statement.

Kan lige tilføje at du bør undgå at bruge funktioner inde i selve din query. Så det med striptags og sådan... Lav det inden og brug en ny variabel til dette... :)







Indlæg senest redigeret d. 12.07.2011 09:21 af Bruger #15306
Hej Lasse.

Såvidt jeg har forstået, bør alt være iorden, selv det med strip_tags, og det er også bevidst at jeg har undladt at skrive på nettet hvad databasen hedder, og hvad jeg connecter med :)

Men, må lige prøve det mysql_error engang. Tak.


----

Prøvede flg:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 



Uden held........



Indlæg senest redigeret d. 12.07.2011 16:45 af Bruger #15611
Du skal kontrollere din query. Ikke din connection, hvilket i og for sig er fint nok... Prøv følgende:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Hej Lasse.

Syntes nok der var noget der virkede forkert.... Argh... :D Jeg er da også tåbelig til kodning for tiden ;D



Den melder denne fejl:
Could not connect: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'images/home_hover.jpg','images/about_us_hover.jpg','images/lorem_hover.jpg','ima' at line 1

Kan simplenhen ikke få det til at virke.....



Indlæg senest redigeret d. 12.07.2011 23:43 af Bruger #15611
I see... prøv smid lige en stripslashes() uden om dine variabler du vil sætte ind i databasen også. Således:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Det sikrer at eventuelle anførselstegn (både single quotes (') og dobble quotes (")) ikke ødelægger din statement og laver en sådan fejl og laver denne SQL injection. Hvis ikke det hjælper er det højst sandnylig en af de typiske kommafejl...

Håber det hjælper. :)



Det Lasse siger er ikke korrekt stripslashes fjerner skrå streger \ i teksten, men du kan bruge mysql_real_escape_string.

Hvis du ikke får det indsat i databasen som du tror, er det en kan du udskrive din query eller variabler, for at sikre at de faktisk er det du tror.



Det Lasse siger er ikke korrekt stripslashes fjerner skrå streger \ i teksten, men du kan bruge mysql_real_escape_string.


Opdaterer lige her:

Det er vidst for tidlig på dagen... Er slet ikke vågnet endnu ... :D Som Jens siger så er det selvfølgelig mysql_real_escape_string du bør bruge. Beklager



Indlæg senest redigeret d. 13.07.2011 08:33 af Bruger #15306
Hehe, jeg prøver det engang ;) Tak skal i have.



<< < 12 > >>
t