C++ åbne som et "rigtigt" program

Tags:    c++ notesblok

Hej Udviklere.

Jeg har sat mig for at lære C++. Jeg er helt ny og har kun lært nogle få funktioner. Mit problem er så at når jeg laver en fil som denne i min notesblok:

Fold kodeboks ind/udC++ kode 


Gemmer den som "HelloWorld.cpp" på skrivebordet og åbner den, åbner den i Kommandoprompt.

Hvordan får jeg den til at åbne som et rigtigt program og ikke Kommandoprompt?



4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg går ud fra at du mener at du kompilerer din kildekode og så eksekverer resultatet (den eksekver-bare fil) og herefter skrives der (i en kommandoprompt) "Hej med dig dette er en test oki".

Kort sagt, så skal du programmere dig ud af det (surprise!). Dette er desværre ikke lige så nemt som man gerne vil have det. Jeg går ud fra at du gerne vil programmere til windows (siden du inkluderer windows.h) - prøv at google lidt rundt efter nogle tutorials om Win32 API'et (som det så fint hedder).

Held og lykke med det.



Jeg tror du tænker på GUI (Graphical User Interface).

Der findes en del libs til c++ Qt, GTK+, wxWindows, etc.
Det er dog ikke noget jeg vil råde dig til at gå i kast med, før du har fået mere styr på c++ :).

Men hvis du er utålmodig så er det bare at google GUI C++ Tutorial, fandt selv denne.

http://www.rohitab.com/discuss/topic/11408-basic-c-gui-tutorial/



Jeg har hentet programmet Dev-C++.

Laver et nyt projekt (Empty projekt).

Skriver koden igen og gemmer den som HelloWorld.cpp.

Når jeg så trykker på kompiler & åben åbner den stadig i kommandoprompt?

EDIT: Har fundet ud af det. Der var "Windows App" projekt og det kan godt kører som det skal med program.

Mit problem er bare.. Jeg ved ikke hvor jeg skal lave cout<<"Dette er en test oki";

Her ses den fulde kode
Fold kodeboks ind/udC++ kode 


Aner ikke hvor den skal sættes :S Får fejl de steder jeg har prøvet



Indlæg senest redigeret d. 12.07.2011 19:04 af Bruger #16016
Svaret er at det skal du ikke :)

cout skriver ud til standard out (nu er jeg ikke verdens største C++ guy, jeg gætter mig til at man kan ændre hvad den skriver til?) - hvilket normaltvis vises i kommandoprompten om man vil. Det du nu gerne vil er strengt taget at tegne en streng på skærmen, og det er en helt anden boldgade du skal over i der.



t