Hvordan eksikvere man et bash script på linux fra c#

Tags:    c# linux

Hej alle.

Jeg har et Linux system (Ubuntu), hvor jeg har installeret mono på. Mono er .NET frameworket til Linux. Jeg har på det sidste prøvet at finde ud af hvordan jeg kan lave et konsol program, som kan

#1 Eksikvere / starte et bash script på et linux system.
#2 Tage outputtet af bash scriptet og få det direkte over i c# på en eller anden måde. Eller læse outputtet fra en fil.
#3 Sende et argument til et bash script. Som kan ligges ind i en værdi og eksikveres. Outputtet skal så tilbage i c#, fra bash.

Nogen der ved hvor man kan læse om sådan noget?
Jeg ville meget gerne arbejde med c# under linux. Så hvis nogle, kender nogle gode steder hvor man kan læse om dette, ville det være super.

Tak på forhånd.
Mvh.



8 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Mads.

Tak for dit indlæg. Ja jeg har søgt på google efter alt mulig mærkeligt for at prøve at finde det jeg leder efter. Dog har det været eksikvering af scripts over putti og ved brug af cygwin. Og det er ikke helt det jeg leder efter. Da jeg har direkte adgang til serveren hvorpå jeg ligger mit program. Og at jeg kun bruger windows til visual studio.

Men takker for dit indlæg, og jeg ville da tjekke dine links.



Indlæg senest redigeret d. 15.07.2011 14:49 af Bruger #16700
Så du har dit C# kørende på en windows maskine og vel eksekvere noget der ligger på en remote server? Er det så ikke bare nemmere at lave et lille server-app der lytter efter input data og spytter noget output ud?



Jeg er ikke sikker på jeg ved hvad du mener Mads. Er noget C# noob så.

Jeg har en Debian Linux server. På denne server har jeg installeret .NET frameworket. Jeg ville gerne eksekvere mit program direkte på serveren.

Som sagt bruger jeg kun Windows til at køre visual studio 2010. Ellers bruger jeg Mac OS X hvor jeg bruger boot camp imellem dem.

Ellers så skulle jeg lave (som du forslår) en server-app mellem OS X og Debian men hvordan man kommer igang med dette, aner jeg ikke. Hvis du har nogle forslag så sig endelig frem.



Indlæg senest redigeret d. 15.07.2011 15:12 af Bruger #16700
Du er ved at lave et program som du gerne vil have kørende på din Debian server, så godt så langt. Hvad vil du gerne have dette program til at gøre?

Hvorfor bruger du Visual Studio 2010? Findes der ikke et fint alternativ til enten linux eller Mac?



Med alternativ, ville jeg mene at du mener script / programmerings sprog. Og jo det er der da, hvis jeg gad at sætte mig mere ind i AWK og Bash, så ville jeg også native på linux gøre hvad jeg ville.

Men så låser jeg mig fast til en bestemt platform, og det har jeg ikke lyst til. Så er der Java og python, men det kender jeg ikke.

C# er mere eller mindre cross-platform pga. Mono projektet. Så det er en lige så good grund til at bruge det, over andet. Samtidig, er jeg under uddannelse som datateknikker, og mit svendeforløb bliver i C#. Så endnu en good grund til at lære det.

For at komme tilbage til hvad jeg gerne ville gøre med C# på Linux. Er at jeg ville gerne være i stand til at eksekvere et C program, eller et Bash script. Og få det output fra scriptet / C programmet ind i C# for at behandle det. Skrive det til en tekst fil eller andet.



Nej, tænker på om der er alternativ til Visual Studio - altså om du ikke bare kunne bruge vim eller Kdevelop til at skrive dine programmer i. Og der er sikkert også ganske udemærkede editors til MAC.

Så du vil altså lave et program der kører et andet program? Er det noget der skal bruges til noget alvorligt eller kan du bare få PHP til at gøre det i en enkelt kommando og så skrive outputtet ud på en webside.



Nu har jeg ikke rodet så meget med mono og ved ikke om System.Diagnostics overhovedet er der eller fungere på samme måde. Men sådan her gør jeg i windows.
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 




t