Hosting

Tags:    hosting database php

Hey udviklere.

Nå, endnu engang vil jeg bringe dette emne op, da jeg stadigvæk vil ind i hostings brancen.

Jeg har fået en lidt ny idé til hvad jeg vil tilbyde, og vil høre jer omkring emnet.

Lad os antage at jeg har nogle brugere, de vælger alle et abonnement som gør at de kun betaler lige nøje agtigt for den diskplads de bruger, hvordan ville i som kunde tage imod dette?

Jeg tænker, der er så mange der ude, der rent faktisk ikke bruger mere end max 50-100MB fordi det eneste de har, er et site der promoter deres bance.

Dem der bruger mere plads, har som reglt et forum, ligesom udvikleren.dk hvor det tager en del mere af pladsen og båndbredten.

Forslag modtages.

----

Som standart, vil der blive taget triple backup (1 backup på hver disk, lokalt), være database mulighed (MySQL), måske noget auto kørsel af de scripts man har, og det hele er self PHP (Kan ikke umidelbart se nogen større løsning på ASP og .NET til linux....) Og serveren skulle gerne forblive Dansk Løsning.



Der er sikkert nok nogen der ikke bruger så meget diskplads på deres side, men når man f.eks. hos surftown får 20GB plads for 10 kr. om måneden, er det næppe så vigtigt at der er noget spildplads.

10 kr. er ikke særlig mange penge, så hvis du vil sælge et webhotel med et par 100 mb plads kan du ikke sælge det for mere end et par kroner. Jeg har svært ved at tro det kan løbe rundt, og jeg tror også folk er ligeglade med om de skal betale 3 eller 10 kr.



jeg vil give jonas ret i folk nok er lige glade men der er dog nogle som prøver noget ligende alligevel eks. http://www.directhost.dk/webhoteller.html hvor de sælger 1 gb til 2.kr så jeg vil erligt indrømme at du nok skal have faste produkter. eks 1 gb = x kr



Indlæg senest redigeret d. 17.07.2011 16:21 af Bruger #16454
Ja, jeg kan godt se det fra jeres side, at det ikke giver mening økonomisk... Hmmm, forslag modtages gerne så :)



Hvad du får af produkt imod betaling af egen lomme betyder meget, rent psykisk. Ligesom i supermarkedet der stadig benytter priser såsom 99.95 - fordi det ser jo billigere ud end 100 kroner.
Mange udbydere fortæller kunderne at de kan få xxxxx mb til xxx priser, fordi så tænker vi (forbrugere) at man får meget plads til små penge.

Jeg udbyder enkelte web konti til familie og venner, og der har jeg kodet et script som egentligt tager udgangspunkt i en fast plads (500mb) - og hvis brugeren uploader f.eks 10mb mere end den egentlige grænse, så vil scriptet automatisk smide 10mb mere på dén bruger/kunde.
På den måde vil brugeren/kunden aldrig opleve at der ikke længere er plads, samtidig vil der ikke gå noget plads til spilde til eventuelle andre brugere.

Nu har mine brugere noget blandet landhandel, men primært wordpress installationer - som vi alle ved ikke brugere skide meget plads .. Hvorfor skal brugeren så have 2gb plads, hvis brugeren ved siden af skal bruge det til et foto album.

Nogle kalder det snyd med pladsen, jeg kalder det at fordele pladsen korrekt og undgå spild. :-)


Edit// Rent gæt, men jeg formoder nogle andre også benytter den metode. Hvad du ser får du, men du kender ikke det bagvedliggende maskineri.



Indlæg senest redigeret d. 18.07.2011 13:56 af Bruger #16613
t