Skype cam og mikrofon virker ikke

Tags:    skype linux mikrofon ubuntu

Hej udviklere.

Jeg har en Packard Bell Easynote ML61 kørende Ubuntu 10.04 LTS som jeg prøver at få skype på.

Jeg har hentet Skype og diverse pakker tilhørende, men kan erfare at hverken det indbyggede kamera eller mikrofon ikke virker.

Jeg har altid haft problemer med disse, selv med windows7 installeret. Nu er jeg gået hen til kun linux/ubuntu fordi jeg blev træt af alle mulige fejlmeldinger og windows generelt.

Nogen der har eventuelle drivere til linux/ubuntu som jeg skal hente, eller hvordan skal jeg få både kamera og mikrofon til at virke.

Hjælp en håbløs rusten linux fan :-)



Indlæg senest redigeret d. 05.08.2011 13:51 af Bruger #16613
2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Da det er et realtek lydkort der sidder i burde det ikke være et driver problem, de burde virke out of the box.
Ofte er det fordi at den forkerte enhed er valgt under indstillinger eller der slet ikke er valgt nogen enhed.




Må lige nævne, at jeg har naturligvis har prøvet hjemmesiden for PB - men det er typisk kun til win* systemer.

Fik mit kamera/cam til at virke nu på skype, men min mikrofon vil stadig ikke virke. Nogle der eventuelt har samme problemer og/eller en lækker løsning?

**Har endda en ekstra mikrofon tilsluttet foran i indgangen dertil, som desværre heller ikke lader til at virke :-(



Indlæg senest redigeret d. 05.08.2011 14:06 af Bruger #16613
t