Karma System

Tags:    karma udvikleren.dk

Hej Allesammen

Lige en karma-update endnu en gang ang. vores karmakultur:
Jeg har netop modtaget +19 karma for to enkle besvarelser af et simpelt spørgsmål. Det virker en kende overdrevet (ikke at i nu skal stemme dem ned eller noget ;) ).
Jeg synes at hvis man kan se at den besvarelse man mener er den bedste allerede ligger i top, er det unødvendigt at stemme den yderligere op. Hvis to besvarelser derimod "konkurrerer" om højeste karmatal er det helt fint at stemme sin favorit op.

Opsummerer:
* Lad være med at stemme en besvarelse yderligere op hvis den allerede er i top.

(Lad mig høre jeres meninger?)



Og så tager du lige mit indlæg som eksempel, grineren ;)



Jeg er altid frisk på en karma-diskussion :)

For det første vil jeg slå ned på at en del af problemet er at nogen trådstartere slet ikke stemmer på de indlæg der har hjulpet dem, imens andre stemmer på hver eneste indlæg. Man kan altid diskutere formålet med stemmerne, men i mine øjne, så bør trådstarteren som udgangspunkt kun stemme på det/de indlæg som har hjulpet ham/hende med det oprindelige spørgsmål (det kræver så til gengæld også at folk, i stedet for at poste "Ah ja tak for det, kan du i øvrigt ikke også lige hjælpe mig med..."-indlæg i samme tråd, rent faktisk i stedet opretter en ny). For mange, inklusiv mig selv, så er trådstarterens stemme en indikation på hvilket indlæg der besvarer det oprindelige spørgsmål, og det vil jeg gerne være med til at stemme op.

Jeg har selv stemt de to af dine indlæg i den nævnte diskussion, som jeg føler besvarede det oprindelige spørgsmål. På det tidspunkt var der vist kun placeret en enkelt eller to på dem begge, inkl. dem fra trådstarter. Jeg stemte dem yderligere op fordi jeg syntes at det var gode indlæg - begge var velskrevne, og det ene havde endda et længere kodeeksempel til hjælp. Den slags synes jeg er karma værd og derfor stemte jeg på dem, selvom de allerede var i top. Som jeg allerede har sagt i tidligere diskussioner, så synes jeg at det er bedre at folk bliver belønnet for meget end for lidt :). Havde det omvendt været et indlæg der bestod af 5 ord og et link, så havde jeg nok undladt at stemme på det, hvis andre allerede havde gjort det, til trods for at det måske var svar nok for trådstarter. Sådan må vi hver især veje hvordan vi vil placere vores stemmer :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Indlæg senest redigeret d. 06.08.2011 18:32 af Bruger #1
t