Forslag og bugs

Tags:    udvikleren.dk

<< < 12 > >>
Hej.

Forslag
1. mulighed for at skrive et indlæg i en tråd efter x timer/dage selv om man har det nyest indlæg,
eller når man redigere et indlæg så får tråden et bump.

2. en udbakke under indbakken, så man kan se om dem man har skrevet til har læst bedskeden eller ej.


Bugs
1. der er en bug hvis man står på "Artikler" og ønsker at søge efter noget.
http://www.udvikleren.dk/artikler/
- fixed

Fold kodeboks ind/udKode 


keep up the good work :)



Indlæg senest redigeret d. 13.09.2011 17:24 af Bruger #3427
Det er et forum; Du skriver nogle indlæg som (fedest nok) bliver bedømt af andre brugere, her kan du vælge sortering pr. karma eller dato (fed metode).
Bump er for mit (og sikkert andres) vedkommende en dårlig ting. Skal din tråd besvares af tilfældige forbipasserende eller af kyndige mennesker med den korrekte viden? Sidstnævnte mennesker skal nok se din tråd på et eller andet tidspunkt, det er bare et spørgsmål om tålmodighed.

Dit andet forslag om hvorvidt din modtager har læst beskeden eller ej, kommer vel egentlig ikke dig ved. Hvis vedkommende har lyst til at svare på beskeden, får du en mail.
Kan ikke se hvorfor udvikleren(Kasper) skulle udvikle en funktion, som på andre mail programmer er undgåelig.

Bare min ord :-)



så du går ind i en tråd og kigger hvis du kan se på ikonet det er gråt fordi der ik er nogen nye indlæg?
(hvis der er redigeret et indlæg, så har folk ik en change for at vide du har rettet det.)



Hvis tråden har min umiddelbare interesse eller jeg blot er nysgerrig på svaret, vil jeg naturligvis kigge på den flere gange. Sådan er jeg måske bare, kan godt være jeg tager fejl mht. andre mennesker.
Jeg må indrømme at jeg ikke lige kigger på farven, om enten den er grå eller ej.

Mit indlæg var ikke for at nedgøre dine idéer, blot hvordan jeg (mig, alene mine) mener om det du skriver ifht. det nye Udvikleren.dk

Maildelen må jeg indrømme at stå ved. Jeg håber ikke Kasper laver en udbakke med "ulæst/læst" funktion, som mange andre "fora". Som jeg skrev i forrige indlæg, ville denne funktion sikkert bare få dårlig indflydelse på mail funktionen, idet man ikke "bare" kan læse mail uden at besvare. Tænk nu hvis afsender bliver sur, fordi "man har jo læst den, hvorfor ikke svare" ..

Overvej det selv. Der kan hurtigt blive noget unødvendigt krydderi mellem brugerne.

Edit: For at pointere ovenstående, mener jeg ikke at Udvikleren.dk skal følge de mange andre (excuse me: newbies), "fora" som egentlig aldrig er et egentlig forum, men mere et "samfund" hvor man krydser mail med chat og andre holdninger.

Det er (bør være) et forum hvorpå man får sin hjælp. Igen er tålmodighed en dyd, og hvis ikke man har en dags tid til svaret, burde man overveje at søge IRL hjælp eller CHAT (IRC, osv).

Bare min mening.


EDIT: Der er måske en mindre bug (ifølge min mening), at redigering af indlæg bør være begrænset mht. tiden. Jeg vil formode at 15 minutters redigering vil være mere end rigeligt, dog har man adgang til (såvidt jeg har oplevet) op til 24 timers efterfølgende redigering.

Endvidere bør man skrotte den scrollbar i redigering, nå man(Udvikleren) alligevel benytter jQuery. Hvorfor ikke lave en funktion som udvider den efter browser/opløsning størrelse, og som ekstra plus (til større opløsninger) kan udvide den efter behov.
Sidstnævnte kunne hjælpe mange, især dem som sidder @ work. Idag er der ikke mange der har 15" længere :-)



Indlæg senest redigeret d. 10.08.2011 18:24 af Bruger #16613
jeg kigger på om der er nye indlæg, før jeg åbner en tråd, men måske bare mig.

kan godt se hvad du mener med mail delen, men syndes nu stadig det er meget rart at vide om den er læst eller ej.


edit:
kom til at tænke på at "target='_blank'" på links i forumet ikke ville være en dum ide, ved ik hvor mange gange jeg er kommet til at lukke siden ned nu da det åbnet i samme tab.

ik noget der er svært at fixe med greasemonkey selvf men måske andre der har det på samme måde.



Indlæg senest redigeret d. 13.09.2011 17:15 af Bruger #3427

Forslag
1. mulighed for at skrive et indlæg i en tråd efter x timer/dage selv om man har det nyest indlæg,
eller når man redigere et indlæg så får tråden et bump.

var nød til at lave en ny konto for at postet dette, ellers var dette aldrig blevet læst.


kom til at tænke på at "target='_blank'" på links i forumet ikke ville være en dum ide, ved ik hvor mange gange jeg er kommet til at lukke siden ned nu da det åbnet i samme tab.

ik noget der er svært at fixe med greasemonkey selvf men måske andre der har det på samme måde.


bump!



Jeg mangler også udbakken. Det er sgi rart at kunne se, hvad det var, man skrev til én eller anden i sidste uge.



nr2. er jeg fuld og fast på, det ville være en meget smart ide, så man ikke behøver at sidde og vente på et svar, idet man lige kan tjekke om ens besked overhovedet er blevet læst.

:)



Hej gutter,

Grunden til at man ikke kan poste mere end ét indlæg i træk er naturligvis for at undgå "bump" posts fra folk som mener at deres tråde lige skal have en ekstra tur i spotlightet, men det er faktisk, tro det eller ej, i mindst lige så høj grad for at undgå double og triple posts fra folk der liiiige rammer knappen lidt for mange gange eller lignende. Derudover forhindrer det også posts 10 minutter efter på en linje der lige skal tilføje en eller anden lille bid information, som lige så godt kunne have været tilføjet i den oprindelige post. Det er klart at det kan give det problem at folk ikke ser de ændringer man har lavet, men til gengæld kan det måske sørge for at folk lige bruger et minut ekstra på at sikre sig at deres indlæg er 100% i orden :). Udvikleren er ikke nogen ny side, der er allerede masser af mennesker der hver dag ser nye tråde på forsiden eller via deres favorit tags, så det bør ikke være nødvendigt at bumpe sin tråd hver eller hver anden dag - er der ikke nogen der kan svare på den, så ændrer det sig jo næppe fordi den kommer en tur på forsiden igen. Det er min umiddelbare holdning, men jeg er naturligvis åben for at diskutere det mere, hvis der er flertal for at ændre på reglen :)

En udbakke vil jeg naturligvis gerne få lavet til jer. Jeg udelod den for hurtigere at kunne få den nye version af sitet færdig og fordi jeg tænkte at der nok ikke var mange der egentlig brugte den. Jeg vil til gengæld næppe lave den så den viser om en mail er læst eller ej. Man skal have lov til at læse en mail og besvare den senere når det passer en bedst, uden at nogen sidder og hidser sig op over det :)

Links der åbner i et nyt vindue er noget jeg bevidst har valgt fra, selv på nyhedsdelen, hvor vi linker til et eksternt site. Grunden til det er at mange betragter det som værende dårlig skik, og derudover er det meget let at vælge det til via sin browser (Ctrl/Shift+Klik, højrekliksmenu osv.), men noget mere besværligt at vælge fra :)

Mvh.

Kasper (TSW)




Grunden til at man ikke kan poste mere end ét indlæg i træk er naturligvis for at undgå "bump" posts fra folk som mener at deres tråde lige skal have en ekstra tur i spotlightet, men det er faktisk, tro det eller ej, i mindst lige så høj grad for at undgå double og triple posts fra folk der liiiige rammer knappen lidt for mange gange eller lignende. Derudover forhindrer det også posts 10 minutter efter på en linje der lige skal tilføje en eller anden lille bid information, som lige så godt kunne have været tilføjet i den oprindelige post. Det er klart at det kan give det problem at folk ikke ser de ændringer man har lavet, men til gengæld kan det måske sørge for at folk lige bruger et minut ekstra på at sikre sig at deres indlæg er 100% i orden :). Udvikleren er ikke nogen ny side, der er allerede masser af mennesker der hver dag ser nye tråde på forsiden eller via deres favorit tags, så det bør ikke være nødvendigt at bumpe sin tråd hver eller hver anden dag - er der ikke nogen der kan svare på den, så ændrer det sig jo næppe fordi den kommer en tur på forsiden igen. Det er min umiddelbare holdning, men jeg er naturligvis åben for at diskutere det mere, hvis der er flertal for at ændre på reglen :)

jeg er heller ikke intresseret i at alle tråde bliver bumpet heletiden, syndes bare det var lidt træls hvis man nu 2timer efter ens sidste indlæs havde "nye i sagen" og man rettet sit indlæg, så var det ikke sikkert dem der havde set det før man rettet det går ind og kigger igen da de kan se ikonet er grådt og intet nyt i tråden. - jeg kigger personligt ikke i grå tråde.


En udbakke vil jeg naturligvis gerne få lavet til jer. Jeg udelod den for hurtigere at kunne få den nye version af sitet færdig og fordi jeg tænkte at der nok ikke var mange der egentlig brugte den. Jeg vil til gengæld næppe lave den så den viser om en mail er læst eller ej. Man skal have lov til at læse en mail og besvare den senere når det passer en bedst, uden at nogen sidder og hidser sig op over det :)

ja det kender vi vist alle det der med at spare lidt :D


Links der åbner i et nyt vindue er noget jeg bevidst har valgt fra, selv på nyhedsdelen, hvor vi linker til et eksternt site. Grunden til det er at mange betragter det som værende dårlig skik, og derudover er det meget let at vælge det til via sin browser (Ctrl/Shift+Klik, højrekliksmenu osv.), men noget mere besværligt at vælge fra :)

heller ikke et stort problem at lige åbne i nyt faneblad selv, glemmer det bare næsten altid da største delen af de sider jeg benytter gør det selv.





Har samme problem, kunne man ikke bruge en lidt anden grå nuance, så man kunne se at den var opdateret, uden at den får særlig meget fokus, hvis det bare er komma'erne der er rettet.

Synes der er meget andet, der er vigtigere end en udbakke.

Højreklikker altid selv og vælger åben i ny tab, en webside skal ikke bestemme :=)

Er det i øvrigt meningen, at når jeg stemmer, afgiver jeg 2 stemmer hver gang - eller er det et bug ?



Indlæg senest redigeret d. 13.09.2011 20:53 af Bruger #10576
<< < 12 > >>
t