Læsning af image og word filer på website, spørgsmål

Tags:    php upload filer

Hej alle,

jeg skrev i går mht at få læst de pdf filer jeg havde uploadet til databasen. Det gik i vasken.

Nu virker det, sådan at de pdf filer der klikkes på, åbner i et nyt vindue, med pdf reader.

Er det den måde man gør det på?
Eller viser man oftest pdf filerne i samme vindue på selve websitet?

Derudover kan jeg ikke læse word dokumenter med mit nuværende script, og jeg kan heller ikke se image filer, af nogen art.

Og der er ikke sat en begrænsning på fil endelser, og der bliver fint gemt i databasen ved upload.

Men hvordan skal nedenstående kode så sættes op, sådan at jeg kan vise word dokumenters indhold, helst i browseren?

Og hvordan kan jeg lave koden sådan at jeg kan se billedfilerne, ligeledes på websitet, efter de er trukket ud fra databasen?

Her er koden til den side hvor jeg ser filerne (trækker de ud fra db.)
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Jeg vil blive meget glad hvis der er en der kan guide mig i den rigtige retning med dette :)
Mange hilsner,



Indlæg senest redigeret d. 17.08.2011 19:23 af Bruger #16555
4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
At man kan se PDF i browseren kræver plugins til browseren (eller gjorde), og samme gør sig gældende for word filer. Så der kan du ikke regne med at man kan se word filer i browseren, måske med IE ?, og ved ikke om chrome vil åbne dem i google docs.. ? Men kan du i hvert fald ikke som udvikler styre, hvordan vil blive præsenteret for brugeren. Ved ikke om du måske kunne uploade dine word filer til google docs og lave dem offentlig så andre kan se dem med link fra websiden.



Okay, så det vil sige at når brugerne ser pdf filer, og word dokumenter, så er det 99,99% af gangene via et tilhørende program, såsom pdf reader?

Derudover: Billed filerne som bliver lagret i databasen, kommer jo retur som ren data, og ikke som en "samlet" billed fil.

Hvordan styrer jeg rundt omkring det i mine headers?



Ja. Altså hvis vi skal gå i detaljer, så har Chrome lavet deres egen pdf reader (baseret på adobes) og i firefox 6 har de kodet det, så pdf'en faktisk bliver læst med javascripts, så plugin ikke er påkrævet.. men det korte svar er at de bliver læst med pdf. Så uden pdf plugin, så vil den bare downloade filen.

Du har ganske ret i, at det er i dine headers, du skal angive, hvilken filtype der er tale om.

Så header("Content-type:application/pdf"); fortæller, at indholdet skal fortolkes som pdf.
application/msword = winword.
og endelig image/gif (osv osv)



Okay tak for svarene :)

Dog er jeg lidt nysgerrig efter hvordan det så kan være at jeg ikke kan se mine billeder lagret i databasen, efter min header er sat som følger:


Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Der kommer nemlig kun de rå data ud, og ikke billedet - det er i Internet explorer.

Nogen ide til hvordan de billed filer kan læses korrekt?



Indlæg senest redigeret d. 17.08.2011 20:21 af Bruger #16555
t