Nybegynder C++ vs Visual basic

Tags:    c++ visual visual-basic

<< < 12 > >>
Hej

Skal til og i gang med at lære at programmer i enten C++ eller VB jeg skal lave nogle programmer som kan læse data fra eeprom og microcontroller via serial port senere hen USB Hvilke program er bedst c++ eller vb når jeg skal arbjde med bit, hex tal, xor, and, or, rotere left, rotere right. Har programmeret assembler i 8 år men har ingen erfaring med hverken c++ eller vb er der nogle begrænsniger i VB når jeg udlukke skal arbejde med hex tal osv.

MVH

Nicolas



13 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 13 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Umiddelbart tror jeg ikke der er store begrænsninger i hverken VB eller C++, det er muligvis lidt enklere at arbejde med med low level stuff i C++



VB er jo en dinosaur som ikke rigtig er værd at lære længere.
Tag du hellere C++.

Men noget nær alle sprog har de operationer, du nævner.



Ja c++ er jo sprit nyt ;=)
Men ja VB er vel mere eller mindre så småt på vej ud, er vel C# de ønsker folk skal benytte idag ?



C++ er lige kommet i en ny version, så ja. Spritnyt :-)
C# har fordele og ulemper ligesom alle andre sprog. En stor af ulemperne er, at det er meget lidt portabelt mellem forskellige operativ systemer, og verden er ikke længere så domineret af Microsoft at det er nok at udvikle til Windows.



Jeg er enig med Robert, VBA er på vej ud. Vil man ikke C++, kunne C# være en mulighed, med det forbehold at det ikke er ret portabelt.




Tak for alle jeres svar, jeg troede at c++ kom frem før VB, men hvad er forskellen på c# og c++ ? Det vil sige vis jeg går i gang med c++ er jeg fremtids sikre ?



Jeg vil påstå du er ret meget sikret med C++. Det er trods alt et sprog der giver adgang til at skrive (stort set) alt du kan forestille dig. Jeg bruger dog ikke C++ selv, men C#. Dog har jeg kigget på c++ tidligere, og det skal da helt sikkert kigges på igen :)



C++ er ældre en VB, men VB er allerede på vej ud. VB har kun været for Microsoft, hvor C++ kan bruges på rigtig mange platforme. Der er ingen chance for at C++ forsvinder de første mange år.

Der er nogle ting der er lettere i C#, men du binder dig igen til Microsoft.



Men som begynder hvad er bedst at starte med, har kun programmeret i assembler, har installeret Codeblocks bare det at komme i gang med at lave et program virker fuldstændigt uoverskueligt, måske jeg skulle tage et kursus på aften skole bare for at få det grundlæggene i c++

Mvh

Nicolas



Jeg har skrevet en guide til begynderen udi C++:
http://www.udvikleren.dk/artikler/286/begynderens-guide-til-c++/

Prøv den, det burde sætte dig i gang med det grundlæggende.



<< < 12 > >>
t