C, C++ C# forskelle, +uddannelse

Tags:    c c++ c# softwareengineering

Hey all,

Jeg er endelig kommet igennem systemet og har fundet vej til der hvor jeg vil hen, hvilket betyder jeg begynder som Software Ingienør studerende her d. 1! Glæder mig helt vildt.

Jeg har erhvervet mig de bøger som jeg skal bruge og kom til at tænke over hvorfor vi specifikt skal lære C, og hvad forskellen er mellem sprogende.

Fordi C er vel det "originale" sprog som C++ er en videreudvikling af. Så hvorfor ikke tage det "opdaterede" C++?

C# er som jeg har forstået det MS's version af C.

Yderligere; Jeg er helt vildt spændt på at begynde og lære om programmering sådan "rigtigt". Jeg har leget lidt med JAVA og ellers er jeg rimeligt habil i webprogrammeringssprog, men det er jo ikke helt det samme som "rigtig" programmering. Hvad kan jeg gøre for at blive god til det? Faget er jo i stor grad styret af kompetancer og løn efter kvalifikationer.



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
C# er ikke en version af C++, C# er et helt nyt sprog. Det er ganske rigtigt lavet af Microsoft.

Jeg kan forestille mig at I skal lære C, da det er rimelig low level. Der er nogle ting man kan lave i C som man ikke kan lave i sprog som C# eller Java, men du kan det samme i C++ som i C, blot med lidt flere cast osv. C bliver mest brugt at kerne udviklere og af folk der programmerer til små mikroprocessorer i indlejrede systemer.

De ting I typisk vil komme til at lave i C, kunne i sådan set lige så godt lave i C++, men der vil ikke være den store forskel.

Den bedste måde at blive god til en ting er ved øvelse, så prøv en masse forskellige ting.



Kan slet ikke vente til at komme igang med at voldtage nogle eksempler, har kigget lidt i min nye programmeringsbog, men med over 1000 sider omkring C virker den lidt uoverskuelig at tage fat på alene. Desuden ved jeg fra andre sammenhænge man let kan få nogle dårlige vaner, så det er nok bedst at tage den fra Uni.

"relevant studiejob"

Hvad vil du sige det er? Og hvor langt tror du man skal før man kan tage et sådant? Jeg vil hellere end gerne arbejde gratis, som du siger, er det jo med at få hænderne i kødgryderne.



Visual c++ net er microsoft's version af c++, C# er mere en opdateret udgave af Java.id

Som sådan er sproget lidt ligegyldig, er mere forståelsen for at programmere, der er vigtig, de basale progammerings ting går igen på tværs af sprog, så du skulle gerne relativ nemt kunne lære et nyt sprog efter endt uddannelse.

Webprogrammering idag er efterhånden altid "rigtig" programmering, dagene med statiske html sider er lidt slut, og de fleste har vist indset at fremtidens apps blive afhandlet på over nettet.

Der er egentlig ikke andet end at træne og kode godt i fritiden for at blive god til det, evt. få et relevant studiejob. Du kan i hvert fald rolig regne med du ikke lærer det, ved blot at følge med i timerne, det skal ud i fingrene :=)



Indlæg senest redigeret d. 26.08.2011 21:10 af Bruger #10576
t