Windows XP nægter at slukke skærmen

Tags:    generelt

Tja overskriften siger det hele. Sidder med en ASUS EEE 901 hvor jeg har lagt Windows XP på. Windows nægter bare at slukke skærmen på den.

Både hvis jeg sætter det i strømstyring men også når jeg skriver et program til det som jeg kan se virker på Windows 7.

Vil gerne have den slukker LCD Skærmen så den ikke "Lysforurener" om natten hvis i ved hvad jeg mener, og så bare tænder igen med det samme når man rør musen (dvs touchskærm her).



Har installeret chipsætdriverne og ACPI driverne fra Asus. Har haft Windows 7 på selv samme pc og der gik det fint.



7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
http://support.microsoft.com/kb/960496

håber det hotfix kan hjælpe dig.



Helt øverst på siden
" Hotfix Download Available
View and request hotfix downloads"



Hvordan downloader jeg rent faktisk hotfixet? Håber ikke jeg ligner alt for meget en idiot lige nu -.-

Indtil videre har jeg i øvrigt et hjemmestrikket fiks oppe og køre som kan gå hen og vise sig rigtig praktisk. Jeg har længe kørt Eeectl programmet til at slukke min blæser helt i EEE'en (men stadig tillade den at spinne up når den når en hvis temperatur... Bare først ved meget højere end den fabrikskodede temperatur)

Læste om at Eeectl havde kommandolinjeargumenter, så dem gør jeg brug af nu. Giver mig mulighed for at sætte skærmens lysstyrke i hardware og for at requeste et overclock fra min software via Eeectl helt op til 1800Mhz.



Funny at de skal fremsendes pr email. Når men jeg siger tak.



http://support.microsoft.com/hotfix/KBHotfix.aspx?kbnum=960496&kbln=en-us

Så skriver du bare din info ind for at kunne få den hotfix.



Fik du det til at fungere?



Nej ikke med den patch faktisk. Jeg endte med at skrive mit eget program som hooker en dll og holder øje med sidste input. Og så hvis det er over 15 sekunder siden aktiverer den 0% lysstærke i Eeectl. Og hvis der er bruger input sætter den det til %50 eller sådan (som er normalt for eee'en vidst nok).

Jeg må indrømme at jeg faktisk kan lide denne her løsning bedre trods det tager et ½ sekund længere før der er lys i skærmen måske... Men det er cool nok.



t