Rettigheds problem C# ASP.NET under Linux

Tags:    asp.net linux c#

Hej alle.

Under Linux køre jeg en ASP.NET 4 server. Og når jeg prøver at lave en fil, overskrive en fil med en anden fil eller slette en fil så får jeg en error 500
System.UnauthorizedAccessException: Access to the path "/home/nice/fil" is denied.
at System.IO.File.Delete (System.String path) [0x00000] in <filename unknown>:0
at LocatelIpListTwo.WebForm1.btn_removeExistingTable_Click (System.Object sender, System.EventArgs e) [0x00000] in <filename unknown>:0
at System.Web.UI.WebControls.Button.OnClick (System.EventArgs e) [0x00000] in <filename unknown>:0
at System.Web.UI.WebControls.Button.RaisePostBackEvent (System.String eventArgument) [0x00000] in <filename unknown>:0
at System.Web.UI.WebControls.Button.System.Web.UI.IPostBackEventHandler.RaisePostBackEvent (System.String eventArgument) [0x00000] in <filename unknown>:0
at System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent (IPostBackEventHandler sourceControl, System.String eventArgument) [0x00000] in <filename unknown>:0
at System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvents () [0x00000] in <filename unknown>:0
at System.Web.UI.Page.ProcessRaiseEvents () [0x00000] in <filename unknown>:0
at System.Web.UI.Page.InternalProcessRequest () [0x00000] in <filename unknown>:0
at System.Web.UI.Page.ProcessRequest (System.Web.HttpContext context) [0x00000] in <filename unknown>:0

Og jeg må sige, at jeg ved ikke rigtig hvordan jeg kommer ud over dette problem.
Overstående error 500, hvor jeg ikke kan Access path "/home/nice/fil" kan jeg godt access. Da jeg før denne fejl, læser data fra filen. Ved ikke helt hvad der sker.

Er der også nogen der ved hvordan man igennem C# kan ændre rettigheder på filer i linux?

Håber det giver mening.
Tak på forhånd.

Vh



2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Uden at have kodet noget c#, så ville jeg tro at du skulle catche den exception og så prompte brugere med et login?

Ellers skal du vel bare ændre på rettighederne på din linux maskiner.



Jeg fik løst problemet ved at lave en ny mappe i /home/ og kalde den hjemmeside. Samt ændrede dens bruger og gruppen til www-data. Som er apaches bruger og gruppe.

Hvor min fil og fil2 ligger med 666 rettigheder ejet af www-data som bruger og gruppe.

Samtidig ændrede jeg rettighederne, bruger og gruppe for alle filerne i var/www/Ubuntu/ til overstående.

Nu spiller det bare.



Indlæg senest redigeret d. 10.09.2011 16:57 af Bruger #16700
t