Om at skrive artikler

Tags:    udvikleren.dk

<< < 12 > >>
Hvis man er begyndt at skrive en artikel men fortryden den hvordan sletter man den så ?

Og når jeg sender en artikel til vudering sådan at i kan komme til at se den hvis den bliver godkendt kan jeg så senere godt rette i den ?



16 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
>Man fristes til at spørge om, hvor svært er det lige at lave en slet funktion?

*suk* - slet funktionen er hermed implementeret :)

>Jeg er i princippet enig i at artikler skal gengodkendes, men er det ikke muligt at gøre det synligt, hvad forskellen mellem en gammel og ny artikel er.

Jo det er bestemt muligt, med det kræver en diff engine af en art. Jeg har ikke rigtigt sat mig ind i om der findes nogen der kan plugges ind rimeligt let, men at skrive en selv er i hvert fald ret besværligt, hvis det skal fungere ordentligt. Da det er meget få rettelser der bliver indsendt, vil jeg argumentere for at forfatteren blot skriver en kommentar omkring hvad der er rettet, og at dem der bedømmer artiklen nøjes med at skimme og tjekke at alting stadig er som det skal være - sværere behøver det imo ikke at være :)

>Men egentligt syns jeg slet ikke den skal gengodkendes. Det gør bare at folk ikke skriver artikler hvis i spørger mig fordi det ender med at blive besværligt.

Igen, der bliver indsendt meget få rettelser, netop fordi at en artikel først skal godkendes og dermed som udgangspunkt er ganske korrekt når den kommer igennem :). At indsende en rettelse som skal godkendes er præcis lige så lidt besværligt som at indsende en rettelser der IKKE skal godkendes - den eneste forskel er at det tager lidt længere tid.



Mvh.

Kasper (TSW)



Du kan ikke slette dine artikler (Ja ved godt at det er lidt åndsvagt man ikke kan slette artikler under udvikling, men sådan er det), og jo du kan godt rette i dine artikler også når de er udgivet... der skal du så bare sende dem ind til godkendelse igen.



Hej,

>Prøver og skrive til dem der laver udvikleren.dk og ser om de ikke kan lave sådan at man kan slette sine artikler.

Hvor vigtigt er det lige? Det er jo alligevel kun dig der kan se artiklen så længe den ikke er sendt ind til godkendelse.

>Så hver gang jeg vil lave en lille rettelse så skal folk igen godkende det jeg har skrevet ?

Ja.

>Det ville da være smartere hvis man bare kunne redigere i det når man har lyst.

I princippet ja, men det åbner op for at forfatteren kan tilføje ting som ikke er velkomment her på sitet eller på anden måde lave hærværk. Derudover så giver det fin mening at når en artikel skal godkendes af sitets brugere, så skal ændringer også.

>Nu er jeg ved at skrive en artikel om HTML 5 som jo er ret ny og kunne forstille mig der af og til laves om på koderne også vil jeg jo gerne af og til sørge for at artiklen er opdateret.

For det første bør du gøre dit ypperste for at artiklen er i orden i første udgave - ellers bliver den enten afvist eller også orker folk ikke engang at stemme på den. For det andet så bliver det næppe nødvendigt at lave SÅ mange opdateringer hvis ellers første version af artiklen er gennemarbejdet. Sker der ændringer i HTML 5 kan du så samle lidt sammen og indsende en rettelse til artiklen :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Prøver og skrive til dem der laver udvikleren.dk og ser om de ikke kan lave sådan at man kan slette sine artikler.

Så hver gang jeg vil lave en lille rettelse så skal folk igen godkende det jeg har skrevet ?

Det ville da være smartere hvis man bare kunne redigere i det når man har lyst.

Nu er jeg ved at skrive en artikel om HTML 5 som jo er ret ny og kunne forstille mig der af og til laves om på koderne også vil jeg jo gerne af og til sørge for at artiklen er opdateret.



> Hvor vigtigt er det lige? Det er jo alligevel kun dig der kan se artiklen så længe den ikke er sendt ind til godkendelse.

Syns det ville være rart at kunne rydde op.
Istedet for skal jeg først se på en artikel jeg skrev for længe siden fordi dengang troede jeg jeg kunne spørge om noget ved at skrive en artikel.

Også nu har jeg måtte lave 3 artikler fordi jeg ikke var tilfreds med titlen... den må jeg åbenbart ikke ændre selvom artiklerne ikke er sendt til godkendelse.

Jeg syns da det er ærgeligt og dumt hvis der er en mistro til folk der gider bruge deres tid på at skrive en artikel kun for at hjælpe andre også skal man være begrænset i sine muligheder for at rediger og tilføje nyt indhold.

Det fint nok brugerne kan stemme om artiklen er god nok men er det ik bedre der er sådan en åben stemning hvor man kan rediger det man har skrevet når man har lyst.

Nu vil jeg lige skrive artiklen helt færdig også sender jeg den til godkendelse også ser vi hvad der sker.



> Hvor vigtigt er det lige? Det er jo alligevel kun dig der kan se artiklen så længe den ikke er sendt ind til godkendelse.

Man fristes til at spørge om, hvor svært er det lige at lave en slet funktion?

Jeg er i princippet enig i at artikler skal gengodkendes, men er det ikke muligt at gøre det synligt, hvad forskellen mellem en gammel og ny artikel er.



> Jeg er i princippet enig i at artikler skal gengodkendes, men er det ikke muligt at gøre det synligt, hvad forskellen mellem en gammel og ny artikel er.

Ja fordi ellers er det jo ligesom om det kun er de som tidligere har været med til at godkende som skal godkende igen. Det er usansynligt at nye folk gider og sidde og læse begge dele og se forskellen...
Men egentligt syns jeg slet ikke den skal gengodkendes. Det gør bare at folk ikke skriver artikler hvis i spørger mig fordi det ender med at blive besværligt.



#Kasper: Kan du så ikke også lave så vi kan ændre titlen og ændre tags, i stedet for at skulle lave en helt ny artikel og kopiere det hele over i der??



> *suk* - slet funktionen er hermed implementeret :)

Juhu... den er taget i brug med det samme.

+1 karma for at lytte til brugerne.

Fik slettet 2 artikler men jeg kan ikke slette min ældste artikel der er <a> disabled ligesom ved den artikel som venter på godkendelse.
Den gamle artikel er afvist... ved ikke om det kan være noget med det eller at det er så længe sidan jeg har skrevet den.

Og en bekræftigelse tak når man klikker slet sådan at hvis man kom til at klikke og det ikke var med vilje så det jo lidt ærgeligt hvis man kommer til at slette artiklen.

Jeg er også med på den vogn der hedder "mulighed for at ændre i titel så vi ikke skal kopier det hele over i en ny artikel og slette den gamle artikel = det er smart".



Indlæg senest redigeret d. 29.09.2011 19:05 af Bruger #13010
>#Kasper: Kan du så ikke også lave så vi kan ændre titlen og ændre tags, i stedet for at skulle lave en helt ny artikel og kopiere det hele over i der??

Det er en lidt større opgave, så det bliver ikke lige nu.

>+1 karma for at lytte til brugerne.

Det gør jeg nu altid, men jeg forbeholder mig retten til at sortere i vigtigheden af de ting der bliver foreslået ;)

>Fik slettet 2 artikler men jeg kan ikke slette min ældste artikel der er <a> disabled ligesom ved den artikel som venter på godkendelse.
Den gamle artikel er afvist... ved ikke om det kan være noget med det eller at det er så længe sidan jeg har skrevet den.

Kun artikler der ikke tidligere har været indsendt kan slettes.

>Og en bekræftigelse tak når man klikker slet sådan at hvis man kom til at klikke og det ikke var med vilje så det jo lidt ærgeligt hvis man kommer til at slette artiklen.

Det var en forglemmelse men er tilføjet nu.


Mvh.

Kasper (TSW)



<< < 12 > >>
t