Hvordan bruger jeg SQLite sammen med Java?

Tags:    java database sqlite

Hej jeg har søgt rundt på nettet, og syntes ikke at kunne finde et ordentlig svar på hvordan man bruger SQLite sammen med sin Java applikation.

Jeg har fundet dette - Xerial SQLite JDBC, som jeg har kigget på, men syntes ikke jeg kan finde nogen begynder forklaring på hvordan jeg kommer i gang med dette og implementerer det i mit eget projekt.

Håber at i kan hjælpe mig :)



7 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 11 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du bruger den som alle andre databaser i Java.

SQLite JDBC driveren skal være i din CLASSPATH. Den kan downloades herfra: http://www.zentus.com/sqlitejdbc/

I koden skal du indlæse driver klassen:
Fold kodeboks ind/udJava kode 


Derefter skal du forbinde:
Fold kodeboks ind/udJava kode 


Så er du kørende.



Tak... Det virkede, gjorde det vist til et større problem end det egentlig var. Har kun prøvet at arbejde med en MySQL database sammen med Java, og denne skal man som sagt installerer ved siden af, og det er ikke lige så optimalt til min lille applikation, så igen mange gange tak :)



SQLite er suuuuper handy til mindre databaser (kan dog skalere til gigabyte størrelse).
Jeg bruger den selv til alle enkeltbruger systemer, såsom adressebøger og til konfiguration og den slags. Firefox bruger den bl.a. til bookmarks og til at huske passwords og lignende.

Flere burde få øjnene op for denne lille perle :-)



Ja. den er super smart, og min database er også ekstremt lille - 2 tabeller, som ikke vil komme til at sindsygt mange rækker hver, så det går.

Det virker faktisk helt perfekt til, som du siger små enkelt bruger systemer o.lign.



Der er ingen der har prøvet dette eller?

Jeg er også åben for andre forslag til gode guider om hvordan jeg får en mindre database tilføjet med min applikation, så brugeren ikke behøver at installere en ekstern database.



Ok... Så jeg skal både have SQLite JDBC i min CLASSPATH men også selve SQLite jar filen (altså selve 'databasen'), eller er det den samme?

Jeg vil lige prøve det af når jeg kommer hjem :)



Indlæg senest redigeret d. 19.10.2011 11:11 af Bruger #4487
No no. Jar filen indeholder driveren, og det er den, som skal være i din classpath.
Du specificerer stien til selve databasen, når du opretter forbindelsen (som i mit nederste kodeeksempel).



t