Dato vil ikke skrives ind i Database

Tags:    mysql php databaser

<< < 12 > >>
Hej igen udviklere,

Jeg sidder her og kan simpelthen ikke finde fejlen i min lille kode, så ville spørge om i kunne se den :).

Problemet er at mit php script ikke sætter en dato ind i den database som, men sætter alt andet information ind..

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Jeg har prøver at echo datoen ud og den kom fint frem, og jeg finder ingen fejl i mysql.. Nogen der har nogle ideer?

Den burde ikke være så besværlig men jeg er træt og doven og synes altid i er så gode til det :D!

- Emil B. Jacobsen



12 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu nævner du jo ikke, hvilken felttype `dato` er i din tabel. Dog er det i det hele taget lidt fjollet, at du laver datoen i PHP og sender den til MySQL, når MySQL selv kan gøre den slags. Du kan enten bare sige NOW() i din query, eller du kan ændre på tabelstrukturen, således at hvergang en række indsættes i tabellen, så bliver dato-feltet automatisk sat til NOW().



har DATE datatypen ikke også et bestemt format, såsom MM/dd/yyyy? er lidt på glatis her :P



Indlæg senest redigeret d. 22.10.2011 17:51 af Bruger #4487
ok :)



Anton, nej. Når han forsøger at indsætte værdien som en date-type i MySQL, så er formateringen ikke ligegyldig. Ja, du kan udskrive en dato på mange måder, men hvis du ønsker, at den skal gemmes vha. felttypen date, så er der kun én måde.

Læs evt. kapitlet om datatyper i dokumentationen, mere specifikt sektionen om Date and Time Types .



Er der ikke nogen der kan hjælpe :(!??



Får du data i din tabel? Check i phpMyAdmin.

Kunne også godt tænke mig at vide hvilken data type din 'dato' field er stillet som.

Mvh



Indlæg senest redigeret d. 22.10.2011 01:41 af Bruger #14816
Hvis det er en Datetime du har i din tabel er dit format forkert.

Det skal være "Y-m-d" og ikke "d-m-Y".

PHP, MySQL og Dates: http://www.tizag.com/mysqlTutorial/mysql-date.php



Jeg kunne simpelthen ikke se nogle fejl, for det var fuldstændig magen til det jeg plejer at gøre. Men jeg ændrede så bare date til varchar og det virkede tak :)



jo - men formattet er bare lidt anderledes. :)

Fold kodeboks ind/udKode 




Indlæg senest redigeret d. 22.10.2011 17:56 af Bruger #10216
Sådan her har jeg gjort det.
I min database har jeg
Fold kodeboks ind/udKode 


og i min php file har jeg det sådan her:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 




<< < 12 > >>
t