Primer plus programming exercise

Tags:    c++ function array

Hey, er ved at kæmpe mig igennem primer plus. og er igang med øvelses programmer i slutningen af kapitel syv, funktioner. her er opgaven.

6. Write a program that uses the following functions:
Fill_array() takes as arguments the name of an array of double values and an array
size. It prompts the user to enter double values to be entered in the array. It ceases taking
input when the array is full or when the user enters non-numeric input, and it
returns the actual number of entries.

Show_array() takes as arguments the name of an array of double values and an array
size and displays the contents of the array.

Reverse_array() takes as arguments the name of an array of double values and an
array size and reverses the order of the values stored in the array.


The program should use these functions to fill an array, show the array, reverse the array,
show the array, reverse all but the first and last elements of the array, and then show the
array.

har styr på de fleste ting i denne opgave. Men kan ikke se hvordan jeg kan reverse all på nær det første og sidste element. uden at springe rammerne for hvad funktionerne kan.
i så fald skulle jeg vel lave en ny array magen til, sende den. for at reverse, derefter skulle jeg kopierer alle de midterste elementer tilbage i den originale array..

nogle der har andre ideer.



1 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du har:

double Array[10];
og kalder
Reverse_array(Array, 10);
vil du reversere det hele.

Hvis du vil springe det sidste element over, kan du bare skrive:
Reverse_array(Array, 9);


Og hvis du vil springe det første over:
Reverse_array(&Array[1], 9);

Så skulle det være enkelt at få den til både at springe det første og sidste over...



t