Brug af flere tråde

Tags:    c++

Hej

Har skrevet et program i c++, kan se mit program kun bruger en tråd, hvordan for jeg det til at bruge flere tråde, er det måde man skriver sit program eller er det noget man indstiller i compiler ??


Nicolas



9 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal selv programmere det til at bruge flere tråde. Det kræver at du kan dele programmet op i flere uafhængige dele, med begrænset adgang til hinandens variable. Det er ikke nogen hel let øvelse, men gøreligt.

Men hvorfor bruge fler tråde? Det giver ikke i sig selv bedre performance, måske tværtimod. Ønsker du at udnytte flere processorer på en gang?



Hvis du ikke ved noget om trådet programmeringen skal du nok tage at læse lidt op på det før du forsøger at implementere det. Det er ikke bare lige at dele visse dele af koden ud i flere tråde, du skal også tage højde for nogle ting sådan at dine tråde ikke "bekæmper" hinanden.



Hej Igen

Ja jeg skal udnytte mange tråde, Jeg har to valg muligheder, enten kan jeg kopier mit program ud mange gange og udnytte flere tråde, eller jeg kan kopiere det jeg har skrevet i programmet mange gange og udnytte få variabel, det er et program som skal prøve en masse koder af.

Nicolas



Jeg tror du skal starte med at fortælle hvad dit program laver, hvordan det virker. Hvorfor "skal" du udnytte flere tråde? At køre dit program flere gange hjælper i sig selv ikke ret meget.



Jo vis den skal testet en masser koder, det er et decrypt program som skal afprøve en masse koder, min ven adm en masse server for det firma han arbejder hos og vi vil teste det der for sjovt, bare for at se hvor lang tid det tag.



Lad mig forstå det ret, det skal køre på en række forskellige computere (/servere), hvor det skal køre som applikationer. Det er egentlig ikke "flere tråde".

Umiddelbart ville jeg lave én central applikation der fordeler arbejdet hos de andre, og en applikation der kører på alle serverne. Det kræver at man har en måde at snakke med hinanden på, UDP ville være en oplagt mulighed. Men det er ikke nogen hel let opgave...



Ok men hvad med skyen, hvor du har flere tråde til rådighed op til flere 1000. Men dit svar har været i tankerne og er måske måden at gøre det på.



Jeg ved ikke noget om "skyen" eller hvordan man bruger den.



t