Php table opgave

Tags:    php table

Hej

Vi har fået stillet en opgave i skolen, hvor vi skal lave to tekst felter, hvor man skal kunne skrive celler og kolonner ind. Også derefter skal php selv lave tablen efter det man har indskrevet.

Men lige nu står jeg på meget bar grund :( Vis der nu bare var nogle der kunne give mig et lille hit til hvordan man får den til det ;)

-Anders



10 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udKode 

undtagelse 1. En såden funktion findes ikke. Skriv den selv, den skal splitte teksten op i rækker og hver række op i celler. Nøgle ordet her er split.



Hej Anders.

Uden at røbe opgaven, så kan jeg fortælle at du skal læse op på noget løkker.

Jeg ville bruge en for løkke, og så er det jo bare at få den til at løbe så mange gange igennem som bruger har tastet i din form.

Held of lykke.




Jeg ville bruge en for løkke, og så er det jo bare at få den til at løbe så mange gange igennem som bruger har tastet i din form.


To for-løkker ;)





Hej Martin

Vi har fået og vide vi skal bruge løkker, men sidder lige som bare fast der :(



En løkke er en af de helt grundlæggende ting i programmering. Nu ved jeg ikke, hvilken uddannelse du læser på men formentlig ikke en it-uddannelse hvor løkker er noget af det første der gennemgåes.

Du kan f.eks. læse mere her: http://www.netexplorer.dk/PHP_TUTORIAL/php-04.php



Jeg har lavet et rutediagram, som måske kan hjælpe dig ;)

http://img809.imageshack.us/img809/7863/rutediagram.png



Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Se om det kan hjælpe dig lidt..



Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Det er noget i den stil jeg ville mene ud fra min rutediagram :)



Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Det er noget i den stil jeg ville mene ud fra min rutediagram :)


Det hjælper så ikke meget, hvis dit "rutediagram" ikke passer til opgaven. Der tastes jo to værdier ind og så dannes rækker og kolonner ud fra det.



Indlæg senest redigeret d. 09.11.2011 10:43 af Bruger #9814
Ja okay, fair nok :)



t