Autoupload til youtubekanal uden konto?

Tags:    youtube dropbox jotform forms

Vi er på mit gymnasium i gang med at kigge på nye muligheder, for at lade elever og lærere få lettere adgang til guides om brug af skolerelateret software og lign.

Vi er kun lige begyndt at undersøge de tekniske muligheder og hard erfor ikke lagt os fast på hvordan det skal fungere endnu. Vi er dog enige om at vi skal have en youtube kanal hvor elever og lærere kan dele deres egne videoguides.

Problemet er bare at folk ikke ønsker at have disse guides liggende på deres egen youtube kanal, og vi ønsker ikke at oprette en fælles konto hvor alle har adgang (vi er over 1200 elever og 150 lærere så det bliver bare et stort kaos), derfor leder jeg efter en metode hvor elever via en online form kan sende videoer ind til en youtube kanal.

Vi er blevet enige om udelukkende at bruge kommercielle systemer og ikke kode noget selv, idet der ikke i fremtiden vil være ressourcer til at vedligeholde vores eget system. Derudover skal det helst være lidt for folk som ikke nødvendigvis kan programmere at lave små ændringer i systemet, så målet er at basere så meget som muligt på WYSIWYG services.

Jeg har haft lidt kig på tjenesten jotform, som er en WYSIWYG service der gør det muligt at bygge en form som brugere kan bruge til at sende filer til en dropbox eller ftp server, men indtil videre har det ikke lykkedes mig at få de filer uploadet på youtube.

Mit spørgsmål er nu om der er nogen der kender en måde at få filer fra dropbox uploadet automatisk på youtube? Eller om der er nogen der kender tjenester der gør dette muligt eller har andre løsningsforslag?


Jeg sætter pris på alle ideer da jeg er rimelig meget på bar bund.


På forhånd tak.



t