Hjælp tilbydes - Opslag?

Tags:    php mysql html html5 opslag

<< < 123 > >>
Hej.

Jeg søger et interessant projekt, som jeg ikke selv skal stå for, men, som andre har en hovedrollen i. Projektet skal være mere seriøst end hvad vi sådan lige har set på sitet de sidte 1-2 uger. Og jeg vil helst ikke spilde min tid på noget der ikke giver mening.

Det jeg søger er:
Et projekt der er 100% none profit.
Uden budget.
Forud lavet design mv.
Lidt større end bare, "her er min hjemmeside".
Et "Fra bunden projekt", dvs. ikke noget kode som andre har skrevet, som jeg skal kigge igennem i flere år for at komme nogen vejne..

Det jeg vil tilbyde er:
Min erfarring med PHP, og opbyggelse af div. Sider i PHP.
Tilsvarende 4-6 timer ugentligt.
Og ikke mindst, Gratis hjælp!

Jeg kan:
PHP+MySQL (VI har vel alle en grænse for hvornår legen stopper, der er lidt OOP jeg ikke gør så godt)
HTML/HTML5, Javascript (Igen ikke noget jeg gør så skiiiide godt)

Jeg skal ikke sættes igang med for meget Javascript, og slet ikke jQuery, silverlight eller hvad der "holdet" nu kan få af idé'er.

--
Lidt omkring mig, ja, jeg er uddannet IT Supporter, har rodet med PHP siden 2003-2004 (Hæng mig ikke op på det, for husker det ikke så godt), jeg skal igang med nogle VUC Fag til Januar så jeg kan komme ind på Datamatikeren senere.

--
I nogles øjne virker det måske lidt som om at jeg er unødventig, men, jeg har nok et eller andet som man kan bruge.

Skriv gerne hvis du har spørgsmål.
Fanges nok lettest på gmail.com

Mvh. Danni.
PS. Skulle jeg være helt gal på den med de der opslag (Kan ikke huske hvad det blev til med reglerne? Sorry i så fald!)



Indlæg senest redigeret d. 31.12.2014 10:16 af Bruger #15611
22 svar postet i denne tråd vises herunder
7 indlæg har modtaget i alt 15 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
MySQLi er som nævnt tidligere en forbedret udgave af MySQL driveren. Årsagen til den nye driver er at man har valgt at skrive driveren som en integreret driver til PHP frem for man tidligere havde det som en udvidelse man skulle tilvælge.

MySQLi tillader OOP men kan også sagtens klare det traditionelle procedural funktions programmering. Skriver du små systemer vil der ikke være nogen mærkbar forbedringer, og det er da heller ikke i SQL afviklingen man finder de bedste forbedringer. Dermed ikke sagt at folkene bag ikke har lavet forbedringer i kommunikationen mellem PHP og database, for det har de bestemt.

Men som Jens nævner er Prepared Statements nok en af de bedste forbedringer der er kommet med MySQLi APIet. Prepared Statements tillader nemlig i højere grad at arbejde uden om de velkendte SQL problemer som den gamle MySQL driver havde, som f.eks. at kunne bryde ud af en query (PDO skulle eftersigende også klare sig uden om disse problemer).

Som det ser ud pt. har folkene bag PHP valgt at udfase MySQL driveren til fordel for MySQLi driveren, og dette er planlagt til PHP6. Så alle systemer der er skrevet til den gamle driver, går i stykker når man skifter til næste version. :)



Indlæg senest redigeret d. 27.11.2011 12:11 af Bruger #10216
Forskellen på mysql og mysqli er mest (udelukkende?) på PHP siden.

$db = @new Mysqli(self::$HOST, self::$USER, self::$PASS,self::$DB);

ville svare nogenlunde til:

$link = mysql_connect(self::$HOST, self::$USER, self::$PASS);
mysql_select_db (self::$DB, $link);


Select statement:
mysqli:
$res = $db->query('SELECT * FROM table');
while($row = $res->fetch_assoc()){

}

mysql:
$res = mysql_query('SELECT * FROM table');
while($row = mysql_fetch_assoc($res)){

}


I mysqli kan du prepare en statement. Dette giver mulighed for at skrive interactionen anderledes.

$stmt = $db->prepare("SELECT alder FROM brugere WHERE town=?")
$city="København";
$stmt->bind_param("s", $city);
$stmt->execute();
$stmt->bind_result($alder);
while($stmt->fetch()){
echo $alder;
}

Det ovenstående giver sætter ? i queryen til en sikret udgave af værdier i $city.

At skrive noget tilsvarende i mysql:
$city="København";
$res = mysql_query("SELECT alder FROM brugere WHERE town='".mysql_real_escape_string($city)."'")
while($row = mysql_fetch_row($res)){
list($alder) = $row;
echo $alder;
}





Indlæg senest redigeret d. 27.11.2011 11:50 af Bruger #5620
I OOP kan du bruge mysql på følgende måde f.eks.
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Og du kan så bruge den på følgende måde
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

ved ikke om dette skulle være den nye måde, men det går jeg ud fra, da det er den objektorienterede måde. Håber at det hjalp lidt



Det lyder lidt som om du bare vil kode noget - du har ingen ide til hvad og du er ikke en stærk grafiker. Hvorfor sætter du dig ikke ned og tænker lidt over en ide som ikke indebærer at du skal lave noget design og som måske forbedrer dine kode-evner, som det lyder til du gerne vil.

Så smid det op på github eller lign og se om du kan få nogle at arbejde sammen :) Det kan da blive et sjovt lille projekt.



Nej, ikke uden at du ændrer noget mere.



mysqli er mysqlIMPROVED, så det er meget smart at bruge det, specielt hvis det er et stort projekt, hvor nogle af funktionerne måske kan komme dig handi senere :).



Ja ja det er det samme (:



Hej Mads.

Problemet er muligvis at jeg ikke rigtig forstår grafik :P
Og design er jeg helt håbløs til, jeg har siddet og rodet lidt med forskellige muligheder, men, det går sgu ikke så godt, tror jeg har siddet i 3 timer nu, bare for at lave simple bokse, placeret ordenligt, med skygger osv, og da jeg blev færdig lignede det noget der var løgn :P

Efter min mening.

Jeg vil kigge på github en af de kommende dage,

Og ja, det er vel egentligt for at forbedre mig selv, lære noget nyt, prøve noget nyt, og ikke mindst, bare kode noget ;)



Jeg tænkte på at du sagtens kunne lave noget der ikke har noget med grafik at gøre. Et hjemmelavet CMS , en lille portal af en slags, en parser af en slags der tager noget JSON eller XML og konverterer det til en PDF eller DOC fil.

Du kunne oveni det hele lave det i OOP som du siger du ikke er særlig god til for at få øvelsen. Nu husker du i hvert fald lige at ikke bruge den deprecatede mysql-extension, ikke? :)



Sidste linje forstod jeg ikke meget af? :-/



<< < 123 > >>
t