Netbeans til mac

Tags:    php mac netbeans

Hej,

Jeg er så grøn som man kan være! Jeg er dog igang med at lære php til mac via Netbeans og dertil Xampp.

Jeg skal dog have gemt det i htdocs-folderen, men jeg kan ikke få lov at vælge den, når jeg skal oprette et nyt projekt i netbeans.

Hvordan løser jeg dette?

mvh dennis



7 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
er det et project du har været igang med før? fordi så skal du vælge åben project istedet for nyt project.



Nej, har aldrig prøvet det før. Oprettede et projekt for at se om det virkede, men den kunne ikke gemme det i htdocs.

Den guide jeg følger hos nemprogrammering.dk bruger windows og derfor står der ikke hvad jeg skal gøre med mac. Så jeg er lidt på røven :)

Jeg vil blot gerne lære og lege lidt med php og mySQL, så jeg i fremtiden kan bruge CMS-system nemmere, når jeg skal have min hjemmeside op at køre.

Mvh Dennis



måske du skal ændre rettihedderne på mappen først.



Eftersom jeg er grøn vil det sige?



Inde i finder finder du den mappe du ønsker at bruge (/Applications/XAMPP/htdocs/ - går jeg ud fra) så trykker du cmd+i nede i bunden en det vindu der kommer frem kan du ændre rettihedderne.

ellers gennem terminalen:
sudo chmod -R 777 /Applications/XAMPP/htdocs/

du kan også ændre dig til ejeren af mappen hvis du ikke har held med rettihedderne.
sudo chown -R dit-brugernavn-her /Applications/XAMPP/htdocs



Indlæg senest redigeret d. 29.11.2011 17:09 af Bruger #3427
Jeg står til at kunne skrive og læse som bruger, men problemet er, at når jeg vil vælge en folder at gemme mine projekter i, i netbeans, så kan den slet ikke finde htdocs.
Da htdocs ligger under applications/xampp/htdocs, så kan den ikke finde den, da der slet ikke er mulighed for at vælge applications (eller programmer) når man browser.






kan du ikke skrive det ind i feltet i stedet for at vælge det gennem browse ?



t