Vindue på skærm 2 (nu frakoblet)

Tags:    windows7

Hej udviklere,

jeg sidder med et mindre problem, som jeg (dog) har en alternativ (men ikke smart) løsning på. Her kommer problemet:

1) Jeg bruger en bærbar pc med Windows 7 (som har en VGA udgang)

2) Jeg tilsluttede en ekstra skærm

3) Jeg åbnede et program, i dette tilfælde Maple, og flyttede vinduet til skærm 2

4) Jeg frakoblede skærm 2

5) Vindue 2 befinder sig stadig der hvor skærm 2 var, og jeg kan derfor ikke flytte det tilbage..

Hvordan får jeg mit vindue tilbage på skærm 1?

Alternativet for mig er at jeg kan tilslutte skærm 2 igen og flytte vinduet over på skærm 1, men det ønsker jeg ikke. Har I et forslag til en anden løsning?

EDIT: stavefejl



Indlæg senest redigeret d. 04.12.2011 01:01 af Bruger #8782
6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
I windows er det windows-tasten+shift og så pilene højre/venstre for at flytte vinduer frem og tilbage mellem skærme :-)



nu bruger jeg ikke Win7 pt så kan ikke testet det men mener du kan holde shift nede og høreklikke på ikonet i din taskbar og vælge move. (har ik haft win 7 på dansk, men den hedder vel bare flyt på dansk)



Kenneth > Selv om flyt-ikonet kommer frem, så kan jeg ikke gribe vinduet, fordi det ikke er inden for den ramme som jeg kan se..


Jeg fandt en løsning!

Som Kenneth sagde, så kan holde shift inde og trykke højreklik på programmet i taskbaren, og så i stedet for at vælge move, så valgte jeg maksimér, og vinduet blev maksimeret på skærm 1, da dette er min primære skærm. Men tak til Kenneth for tricket med at holde shift nede og højreklikke.. :)


Du kan også vælge flyt, trykke på en af piletasterne, og så trække i musen.





Kenneth > Selv om flyt-ikonet kommer frem, så kan jeg ikke gribe vinduet, fordi det ikke er inden for den ramme som jeg kan se..


Jeg fandt en løsning!

Som Kenneth sagde, så kan holde shift inde og trykke højreklik på programmet i taskbaren, og så i stedet for at vælge move, så valgte jeg maksimér, og vinduet blev maksimeret på skærm 1, da dette er min primære skærm. Men tak til Kenneth for tricket med at holde shift nede og højreklikke.. :)



Indlæg senest redigeret d. 04.12.2011 01:25 af Bruger #8782
Nu bruger jeg heller ikke selv Windows, men i Gnome 2 kan du bare højreklikke på dit program i processbar, og så vælge move. Så kan du trække den til hvor du nu ønsker



Jonas (Decko) > Smart! Anede jeg ikke man kunne :)



t