B, G eller N og hvordan får jeg det til at virke

Tags:    netvaerk linux ubuntu tdc

Hej.

Jeg har fået en router fra TDC via noget de kalder Homebox adsl.

Dette virker fint nok, men når jeg vil forbindes til det trådløse internet skal routeren stå minimum 1 meter fra computeren ellers vil den ikke forbinde - til trods for at signalet fra "sin plads på væggen" og til min computer (max 3 meter) er på 100 %.

Jeg har kigget på diverse indstillinger på routeren og har også skiftet kanal, som nogle herpå Eksperten foreslog en anden i et andet spm.

Der står i vejledningen at man afhængig af hvilken enhed ens netkort kører, kan sætte routeren fast til kun at benytte b, g eller N. Som standard er den konfigureret til at køre på alle slags.

Nu er mit spørgsmål om hvordan jeg indstiller mit netkort til at køre N (om man kan det) og hvad hulen informationerne betyder på mit netkort.

På pakken til min computer står følgende:

Packard Bell integrated 802,11b/g/Draft-N WLAN

Så vidt jeg har læst mig frem til og forstået, er typen N det hurtigste man kan køre i trådløst. Men hvad betyder Draft-N helt præcist?

Og kan det med at routeren som standard konfiguration benytter alle 3 slags enheder have indflydelse på mit første problem, at computeren ikke vil forbinde sig trådløst med mindre routeren står under 1 meter fra?

Har læst en masse guides (inkl. TDC's) men syntes ikke jeg er blevet klogere. Håber I kan hjælpe mig fremad.

På forhånd tak for hjælpen og god jul til jer.



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har du prøvet at kontakte TDC også? :P



Indlæg senest redigeret d. 16.12.2011 17:27 af Bruger #4487
Har spurgt på Eksperten.dk -> http://www.eksperten.dk/spm/953413

Fornemmer bare ikke at de rigtige svar kommer ud af sprøjten af kyndige mennesker, måske kan I hjælpe mig?

Det er Ubuntu styresystem Desktop mode ..



t