Få 512GB gratis online backup

Tags:    backup cloud gratis guide windows

Hey derude .. :)

Man kan få 512GB GRATIS back af sin data, igennem BeeCloud.

Det er super godt lavet og virker rigtig godt.

Jeg har lavet en guide til, hvordan man kan få det op at kører ordenligt her:

Guide



8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg kan forstå, der er mange der spørger til deres sikkerhed.

Jeg vil undersøge sagen nærmere og skrive omkring det, så folk ved hvordan de skal forholde sig.

Ang pladsen, er 512Gb i virkeligheden ikke særligt meget, når vi snakker cloud computing. Grunden til at de gør det gratis, er at de for MEGET omtale ved at lave en gratis service. Folk elsker gratis :)
Ved at tilbyde andre produkter der koster penge, som de satser på at sælge håber de nok på at tjene pengene på større løsninger.







512GB ?

Det er ret meget når det er gratis, er det dem som har begået en fejl, eller er det din guide som omgår noget af deres sikkerhed?



Lyder til at blive en dyr forretning for BeeCloud.



Det er sindsygt meget, i forhold til andre couldservices, kan ikke lade være med at tænke at der må være en hage et eller andet sted.



Jeg glæder mig til at lars får undersøget sagen, og hvis man får 512GB gratis er det da lige noget for mig :)




Det lyder sgu for godt til at være sandt. 512GB er ******* meget.

Hvis det havde været 50 - 120 gb havde jeg måske været mindre skeptisk.

Dog kan jeg se at de har begrænset oprettelsen af accounts til 50 i timen nu (står på deres website) men det er stadig op til:
512*50*24 = 614400GB i døgnet som de må punge ud med gratis!!!!
614 Terabyte er altså ikke helt lidt (:

Men det er sgu nok langt fra alle der fylder deres konto op, og vi kan da formentlig være 100% sikre på at kontoerne er "Elastiske" så det kun tager den diskplads på deres servere som man rent faktisk bruger (:


Jeg må dog indrømme at jeg er nervøs for sikkerheden. Jeg foretrækker selv en god gammeldags FTP backup service (eller lignende) hvor jeg kan sætte et cron job op til at kryptere og pakke dataene ned om natten, og så sende den krypterede container af sted til backup. Ellers ville det jo ikke give meget mening at have NAS og laptop kryptering hvis at evt. snushaner bare kunne nakke min offsite backup.



BeeCloud er bare en forhandler af Livedrive.com og lige præcis Livedrive er kæmpe store og har eksisteret i årevis.



Har undersøgt sagen omkring deres sikkerhed ..

Det viser sig at de er sikret, men at der er flere admins der har dekrypteringnøgler til at få adgang til alt den data man har.

Dette ser jeg, som en STORT sikkerheds brud, da der er mennesker involveret i sikkerheden.

Jeg har selvfølgelig skrevet det på i guiden.

jeg er igang med at skrive en guide til hvordan man kan sikre sin data, så ingen kan få fingre i den.

Håber det afklarede lidt for jer.

I kan se den samtale jeg havde med BeeCloud til sidst i guiden.





t