Løn som freelance / deltids .NET-udvikler

Tags:    loen programmoer

<< < 12 > >>
Hej Udvikleren.

Jeg skal som opfølgning til en samtale, komme med et lønkrav til en eventuel ansættelse som freelance/deltids .NET udvikler i en virksomhed. Det er skiftende arbejdstimer, når der er noget, derfor ikke fast antal timer.

Uden at gå for meget i detaljer, kunne opgaverne gå ud på, at integrere netværksenheder i eksisterende eller nye softwaresystemer i både små lokale og større distuerede systemer. Der vil også kunne komme andre opgaver med WWW eller apps, så det er reelt set, alt hvad jeg har lært, jeg ville kunne komme til at bruge.

Jeg er ikke færdig uddannet. Afslutter 3. semester som datamatiker i den her måned, hvorefter der kun er valgfag, praktik og hovedopgave tilbage. Det skal dog siges, at jeg er blev anbefalet af min underviser i programmering til stilling, da virksomheden rettede henvendelse til ham. Ejeren af virksomheden og min underviser har kendt hinanden i mange år.

Men da jeg aldrig har været ansat i en virksomhed som programmør, så aner jeg reelt set ikke hvad jeg skal kræve. Pt. forestiller jeg mig en timeløn på 180-225 kr i timen, er det helt ved siden af ?

//Nicky



He he. Okay, kan godt være mine beregninger har været skæve :)



I er godt nok alle meget billige.
Jeg har lavet en smule konsulent arbejde, og jeg tager mellem 3.000 og 5.000 kr. per påbegyndt time.
Det kan man selvfølgelig ikke som nyuddannet (eller hvis man er under uddannelse), men med et par års erhvervserfaring så synes jeg godt nok at de der 500 pr. time lyder ret billigt.



I er godt nok alle meget billige.
Jeg har lavet en smule konsulent arbejde, og jeg tager mellem 3.000 og 5.000 kr. per påbegyndt time.
Det kan man selvfølgelig ikke som nyuddannet (eller hvis man er under uddannelse), men med et par års erhvervserfaring så synes jeg godt nok at de der 500 pr. time lyder ret billigt.


Ja, men trådstarter er halvvejs med sit datamatikerstudie. Kommer han og siger "Jeg vil dælme ha' 500 kr. i timen", så tror jeg helt ærligt at de griner af ham og finder en anden.

Og hvis du tager 3 til 5000 pr. påbegyndt time, er du dyrere end en senior SAP projektleder, så det lyder helt vanvittigt.



I snakkede både freelance og konsulentjobs, og konsulenter er altså ret dyre (medmindre selvfølgelig at de leverer varen :-) )

Min løn som fastansat er væsentlig mindre, men det er jo også helt andre vilkår og en helt anden sikkerhed.



Indlæg senest redigeret d. 15.01.2012 17:38 af Bruger #2695
Tak for alle svarene - og diskussionen ;)

Har fulgt med i tråden løbende, men har ikke haft tid til at svare før i dag, fordi jeg har travlt med eksamens forberedelser til på onsdag.. :S

Det var i øvrigt en ansættelse i virksomheden, og ikke freelance arbejde som var på tale i første omgang. Det passer fint med mig, da jeg slipper for alt ekstra arbejdet ved at være freelancer ;)

Blev opfordret af min underviser til at kræve den samme løn som en færdigudlært, dels fordi jeg er så langt i forløbet, men også fordi at han mener jeg er det værd.. så nu venter jeg blot på en positiv tilbagemelding.

En ting er sikkert, gider ikke underbetales, så kan tiden bruges andre steder ;)





Trivsel, spændende opgaver og mulighed for selvudvikling står højere på min ønskeliste til et job end en høj løn.
Jeg gik i første omgang ned i løn da jeg skiftede til mit nuværende arbejde, men det har jeg aldrig fortrudt, og lønnen er jo også steget siden.

Så min anbefaling vil være at gå efter et interessant arbejde i højere grad end at gå efter en høj løn.



<< < 12 > >>
t