Drupal eller Joomla

Tags:    joomla drupal cms

Hej alle udviklere.

Jeg står og skal til at lave et nyt website, hvor der også skal være en webshop med noget filsalg og normalt salg.

Jeg ved godt der findes en masse færdige shop systemer, men der skal også laves en masse andre ting. så derfor tænkte jeg at jeg ville lave det på enten joomla eller drupal. da jeg så kan opbygge det hele på min måde.

Hvilket af disse 2 systemer ville i anbefale til dette, eller skal jeg ud og vælge et helt 3 system?




8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du skal lave en webshop i Joomla vil jeg anbefale dig at kikke på Redshop modulet.

Hvis du skal have en professionel webshop. Der skal kunne skalere vil Magneto nok være den bedste e-handelsløsning :)



Jeg vil absolut anbefale Drupal. Joomla er simpelthen for tungt, kedeligt og efterhånden også bagud sammenlignet med konkurrenterne.

Jeg er dog en større fortaler for Wordpress, og hvis du skulle få lyst til at se nærmere på det, kan jeg anbefale WooCommerce eller WP eCommerce, som begge er meget populære shop-moduler, til Wordpress.



Ud fra mine erfaringer kan jeg personligt bedst lige Drupal, men det er nok smag og behag. Dog er mit primære opensource system Wordpress ;)



Drupal til hver en tid, og så er det et plus at kunne Drupal da det er i rivende udvikling, og der er gode jobmuligheder inde for det. :)



Martin har ret i det med at kunne det. Altså jeg ærger mig personligt over at jeg ikke har fået sat mig 100% ind i det endnu. Fordi hver gang jeg leder efter jobs så er der virkelig mange med drupal.

Et godt guldkorn at kunne :)



Joomlas tid er kommet og gået. Det er ved at være nogle år siden, det var stort.

Erhvervslivet er på Drupal og Typo3.



Og igen Übercart til Drupal, som der også er et hav af moduler til.



Jeg vil bestemt også anbefale Drupal ... men nok ikke Übercart men derimod Commerce - http://drupal.org/project/commerce - er selv ved at lave min egen shop i Commerce, og jeg må sige at jeg synes det er super fedt.

I Drupal er der faktisk mulighed for at lave en super SEO venlig webshop .. HTML5 & CSS3 og alt hvad hjertet begærer .... ja, ja det kan man sikkert også i andre systemer ..... men jeg er nu glad for Drupal ;-)



t