alarm problem

Tags:    android java

Hej udviklere,


Jeg har nu kigget lidt på at lave en alarm til en android. Det problem jeg er rendt ind i, er at jeg godt kan få alarmen til at virke, så længe at det er samme dag, som alarmen skal sættes til; men hvis jeg vælger tiden så den er mindre, end det den er nu, så bliver alarmen "skudt" af med det samme.

Jeg har forsøgt, at tjekke omkring om det tidsrum man vælger, om det er mindre end den nuværende tid, og hvis det så er dette. Så tilføjer man en ekstra dag til Det kalender objekt jeg sender til alarm manageren, for at alarm først kommer næste dag på det rigtige tidspunkt.. Desværre kan jeg ikke få denne fremgangs metode til at fungere.

Her er den kode jeg har, har dog fjernet den del af koden, hvor den tjekker for tidsrum. Da denne del som sagt ikke virkede..

Fold kodeboks ind/udJava kode 


Nogle, der har nogle gode idéer til, hvordan man får den funktionalitet at, hvis kl. er 18:30 og man sætter alarmen til 06:30, at alarmen så bliver sat til næste dag ?



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har ikke kodet til android, men noget i retning af:

Calendar cal = Calendar.getInstance();
Calendar cal2 = Calendar.getInstance();
cal.set(Calendar.HOUR, tp.getCurrentHour());
cal.set(Calendar.MINUTE, tp.getCurrentMinute())
if(!cal.after(cal2)){
cal.setTimeInMillis(cal.getTimeInMillis()+86400000);
}



Hej Jens,

Tak for dit indlæg, det virker hvertfald med det (tror jeg, har ikke rigtigt fået det testet på en mobil endnu; men det ligner, at det virker nogenlunde på emulatoren ^^.. Og lige en ting, min fremgangsmåde som jeg beskrev i selve spørgsmålet, var enligt også korrekt nok; man skulle bare huske, at man ikke skal teste på den samme Calendar instance som man lige har justeret på (da det jo så altid vil være de samme :P )

Så takker for det, og så vil jeg se om jeg kan undgå at lave liggende fejl i fremtiden :)



t