Hvordan fungere netnationen?

Tags:    google hjemmeside

Hej Allesammen,

Hver gang jeg registrere et nyt dk domæne, som desuden har nofollow, noindex meta tags.

Kan jeg ved en simpel google søgning se at netnationen oprettet en sige med informationer omkring domænet og dets alder.

Tænker hvor får de disse oplysninger fra?

Kan man hos dk-hostmaster, se alle ny registrerede domæner? :O

Med venlig hilsen,
Asker



9 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
De har ikke adgang til andre oplysninger end dig og mig, så de finder det vel ved at crawle nogle hjemmesider igennem, hvor det står.


Hvor skulle det stå henne? Har nofollow, noindex etc. på min side.


Nu er det jo ikke alle crawlere der overholder det du skriver... Der er ingen garanti, fordi du skriver nofollow.



Man kan lave et whois opslag hos dk-hostmaster og se informationer om de fleste domæner. Dem man ikke kan se info om, er dem som har valgt at skjule deres info, hvilket man ikke kan gøre som privatperson.



Man kan lave et whois opslag hos dk-hostmaster og se informationer om de fleste domæner. Dem man ikke kan se info om, er dem som har valgt at skjule deres info, hvilket man ikke kan gøre som privatperson.


Jamen hvordan ved de at domænet er blevet registreret?



De har ikke adgang til andre oplysninger end dig og mig, så de finder det vel ved at crawle nogle hjemmesider igennem, hvor det står.



De har ikke adgang til andre oplysninger end dig og mig, så de finder det vel ved at crawle nogle hjemmesider igennem, hvor det står.


Hvor skulle det stå henne? Har nofollow, noindex etc. på min side.



Man kan lave et whois opslag hos dk-hostmaster og se informationer om de fleste domæner. Dem man ikke kan se info om, er dem som har valgt at skjule deres info, hvilket man ikke kan gøre som privatperson.


Det er ikke helt korrekt, det kræver blot at man som privatperson har udeladt/skjult adresse i navneregisteret (CPR-registeret).




Hvor skulle det stå henne? Har nofollow, noindex etc. på min side.

Er der allerede blevet svaret på.


Nu er det jo ikke alle crawlere der overholder det du skriver... Der er ingen garanti, fordi du skriver nofollow.


Kan være de har udviklet deres egen crawler. Som de selv skriver krydsrefererer de div. data de opsamler, for på den måde at kunne tilbyde deres service.




Indlæg senest redigeret d. 23.01.2012 00:43 af Bruger #6788
Man kan lave et whois opslag hos dk-hostmaster og se informationer om de fleste domæner. Dem man ikke kan se info om, er dem som har valgt at skjule deres info, hvilket man ikke kan gøre som privatperson.

Hos Unoeuro kan du godt lade Unoeuro stå som ejer af dit domæne og så får de bare ikke dine oplysninger, men ganske rigtigt så tror jeg ikke man kan skjule domænet hvis crawlerne ikke respekterer det du skriver.



Hej Asker.

Jeg lavede engang en web crawler, i php, som gik links igennem, for at finde ref. til externe sider, brugte det ikke til noget særligt (Bare for at forsøge at index'e nogle sites), så det er skam ikke så svært at finde frem til din side, hvis man har en web crawler.

Så hvis der er bare 1 et sted på en extern side, som der står www.dit-domain.dk, så kan næsten hvilken som helst crawler finde den.



t