Erstat lydspor i video

Tags:    video lyd

Jeg har en video.

Så vidt jeg forstår indenholder en video 2 stream typisk.
En videostream og en lydstream.

Er det ikke muligt og erstatte lydstreamen med noget andet lyd uden at skulle ændre på videoen ?

Altså sådan at videoen stadig er original.

Og hvordan trækker man lydstream ud til en fil for sig. Eller hvordan trækker man videoen ud i en fil for sig.
Altså uden at skulle konvertere eller noget.



3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan gøre det med et video redigerings program. Fx Windows Movie Maker eller over til Sony Vegas og Adobes Premier Pro som er nogle meget større og tungere programmer at danse med.

Alle programmer kan du pille lyden fra og lægge en anden over uden at skulle ændre i videoen.



Indlæg senest redigeret d. 24.01.2012 15:33 af Bruger #15754
Hvis du vil google lidt på det, kan du med fordel bruge det tekniske term for det:

Demultiplexer - Del videoen op i lyd/billed
Multiplexer - Samler lyd/billed til en video

Tilføj filformatet i google søgningen, så finder du sikkert tonsvis af programmer der kan klar arbejdet.



MB > Er du ikke på man beholder originalen i movie maker ?
De gange har jeg prøvet der kunne jeg kun vælge 4:3 eller 19:10 eller ligende billedratio så hvis videoen var for eksempel 400x400 så lavede movie maker sorte kanter og det må jo så betyde at videoen konverteres/laves om.

Stefan > Ah har godt hørt det ord MUX DEMUXER før man anede ikke hvad der betyder.

Nu har jeg downloadet er program som hedder VirtualDub som vist skulle kunne gøre det men ved ikke hvordan.
Jeg har også ffmpeg hvis der er nogen der ved hvordan man gør der.





t