Feedback wanted for Taletidher

Tags:    hjemmeside webdesign design

<< < 12 > >>
Hej Allesammen,

Jeg har netop blevet færdig med http://www.taletidher.dk/ :)

Og vil derfor meget gerne have jeres mening designet, brugervenlighed etc. Hvilke ting kan der forbedres?

Både ris og ros er velkommen.

Med venlig hilsen,
Asker



13 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Siden er skam god nok..

Der er dog en ting som irritere mig som helvede.. Hver gang man tager musen ind over og ud igen "Søg og find" altså den som skal beregne prisen, så beregner den prisen automatisk.. Det er dog belastende at man så skal sidde og vente til den er færdig.. VIlle det ikke være smartere med en knap "Beregn" så den ikke laver det nummer?



Een ting er sikkert, den skal ikke begynde at kalkulere det bedste tilbud, hver gang jeg laver "mouseout" i søg og find panelet.
En anden ting er at dine slide-barer er alt for fintfølende. Hvem taler 150 timer i telefon om måneden?

Designet er okay, en lidt for stærk blå farve på baggrunden efter min mening, men ellers meget fint.



Der er en lilla border omkring dit logo med IE9, da billedet også er et link. Ved ikke om det er meningen, men syntes at du skal fjerne dette omkring logo billedet, da det ser grimt ud :)



Som allerede nævnt, så skal "søg og find" ændres, da det er hulens irriterende!

Derudover kunne du måske gøre noget mere ved din menu's hover, synes den hvide streg under er lidt kedelig i forhold til et ellers flot design!

Men, designet er sgu godt nok! :)



Personligt synes jeg det er irriterende med fold ud på beregneren. Men det er vel primært en smagssag. I forhold til anvendelighed vil det også være et problem for touch-devices at den reagerer på hover-state.

Den del af Beregn knappen der stikker uden for kanten forsvinder når den vokser eller krymper i Chrome 16 på OS X. Har ikke testet i andre.

- Siden loader alt for langsomt ved første besøg. Komprimer billederne og dine andre eksterne ressourcer. Lav sprites til alle dine billeder - og merge dine css filer. Du har ALT for mange eksterne ressourcer. *

- Beregningerne tager lang tid - Hvorfor? Det burde ikke være ret meget andet end et opslag og noget sortering i en database? Hvordan foregår din beregning og dine opslag?

- Teksten under logoet er for småt - næsten ulæseligt i 1680*1050 @ 15". Det ser også ud som om at det er skaleret ned efter det er gemt som raste-fil.

- Farverne harmonerer ikke helt - specielt den mørkegrønne på dine sliders stikker ud. Den grønne og blå nuance er også for langt fra hinanden, efter min mening.

Jeg lyder måske meget kritisk - men overordnet set synes jeg det er godt. Jeg gider bare ikke sidde og klappe dig på skulderen - det får du ikke et bedre produkt ud af ;-)

* Noget af det der betyder mest for loadtider er antallet af HTTP requests. En webbrowser kan vidst kun have et par connections åbne af gangen, og det tager tid både at åbne og lukke forbindelser til serveren. Når browseren så skal hente 20-30 billeder, 10 css filer og 5 javascript filer er det lige pludselig en satans bunke requests. For uddybende læsning om optimering af load tider: http://developer.yahoo.com/performance/rules.html (burde være obligatorisk læsning for alle web-snedkere! :-))



Indlæg senest redigeret d. 01.02.2012 17:36 af Bruger #17015
Ja sprites er en pain at arbejde med - så du kan jo vente med at ordne det til den endelige version. Ellers kan du overveje at bruge CSS preprocessors - jeg ved at SASS / Compass har gode indbyggede funktioner til håndtering af det. Ellers er der ting som SpriteCow ( http://www.spritecow.com/ | http://compass-style.org/ | http://sass-lang.com/ )

Beregningerne kan ikke foregå hurtigere for en søgning. Det er ikke muligt at optimere det. Det er adskillige opslag i DB og kombinationer der beregnes og sorteres.


Sorry, men jeg bliver nød til at buste dig for den her. Det tror jeg simpelthen ikke på :-)

Men hvis du ikke vil bruge alt for meget tid på at gå i dybden med optimering af din database, så er der i hvert fald en ting som du kunne gøre der ville eliminere det værste;

Lav et par presets til søgninger. Fx 2 timers tale, 500 sms, 100 mb data, og et par andre "quick searches".

Lav cache på søgninger, så den ikke beregner den samme søgning mere end 1 gang pr døgn. Derved vil kun den første bruger der laver en given søgning på en given dag opleve ventetid.

Evt kan du lave intervaller for de forskellige parametre, så den ikke skelner mellem 500 og 501 sms.

Der er rigtigt mange ting at tage fat i, og mulighederne for optimering er så godt som uendelige! Men det er et emne til flere andre tråde eller måske endda en hel artikel serie ;-)





Siden er skam god nok..

Der er dog en ting som irritere mig som helvede.. Hver gang man tager musen ind over og ud igen "Søg og find" altså den som skal beregne prisen, så beregner den prisen automatisk.. Det er dog belastende at man så skal sidde og vente til den er færdig.. VIlle det ikke være smartere med en knap "Beregn" så den ikke laver det nummer?


Har også overvejet en knap, men så er der et problem med at søgefeltet køre til højre og venstre. Derfor bruger jeg et div så toggle funktionen ikke bliver aktiveret igen.

Det ville måske være en idé med en knap, som annullerede beregning hvis man havde tastet de forkerte data ind.





Så fik jeg lige opdateret og rettet nogle ting.

Er det blevet bedre nu med selve søgefunktionen? :- )

Med venlig hilsen,
Asker



Mange tak for dit feedback. Altid godt med noget konstruktivt kritik :-)



Personligt synes jeg det er irriterende med fold ud på beregneren. Men det er vel primært en smagssag. I forhold til anvendelighed vil det også være et problem for touch-devices at den reagerer på hover-state.


En del synes det er irriterende så overvejer at sætte søgefunktionen i toppen og fjerne sliderne. Med hensyn til visning på mobil overvejer jeg at lave et specielt design til dette, samt en evt. app.


Den del af Beregn knappen der stikker uden for kanten forsvinder når den vokser eller krymper i Chrome 16 på OS X. Har ikke testet i andre.

Ja knappen gemmer sig lige når den folder ud eller ind. Ved sku ikke lige hvorfor dette sker. Har ikke fundet en løsning på problemet.

- Siden loader alt for langsomt ved første besøg. Komprimer billederne og dine andre eksterne ressourcer. Lav sprites til alle dine billeder - og merge dine css filer. Du har ALT for mange eksterne ressourcer.

Ja det er en god idé. Har lavet sprites til en del andre sites og synes det er røvsygt. Desuden har det ikke haft den store effekt. Teleselskabernes logoer i højre side er desuden dynamiske. Jeg kan hurtigt ændre rækkefølgen.

- Beregningerne tager lang tid - Hvorfor? Det burde ikke være ret meget andet end et opslag og noget sortering i en database? Hvordan foregår din beregning og dine opslag?

Beregningerne kan ikke foregå hurtigere for en søgning. Det er ikke muligt at optimere det. Det er adskillige opslag i DB og kombinationer der beregnes og sorteres.


- Teksten under logoet er for småt - næsten ulæseligt i 1680*1050 @ 15". Det ser også ud som om at det er skaleret ned efter det er gemt som raste-fil.

Ja teksten er lidt lille. Men det er dog ikke skaleret. Skal have teksten fjernet og erstattet med HTML.

- Farverne harmonerer ikke helt - specielt den mørkegrønne på dine sliders stikker ud. Den grønne og blå nuance er også for langt fra hinanden, efter min mening.

Ja de grønne farver skiller er lidt forskellige. Dette er dog gjort med vilje så beregn knappen ville fremgå mere tydelig. Det samme gælder for den blå farve i søgefunktionen. Den mørkegrønne farve på sliderne er bara grimme. Skal se om jeg ikke kan få gjort noget ved det.

Med venlig hilsen,
Asker





Ja sprites er en pain at arbejde med - så du kan jo vente med at ordne det til den endelige version. Ellers kan du overveje at bruge CSS preprocessors - jeg ved at SASS / Compass har gode indbyggede funktioner til håndtering af det. Ellers er der ting som SpriteCow ( http://www.spritecow.com/ | http://compass-style.org/ | http://sass-lang.com/ )

Beregningerne kan ikke foregå hurtigere for en søgning. Det er ikke muligt at optimere det. Det er adskillige opslag i DB og kombinationer der beregnes og sorteres.


Sorry, men jeg bliver nød til at buste dig for den her. Det tror jeg simpelthen ikke på :-)

Men hvis du ikke vil bruge alt for meget tid på at gå i dybden med optimering af din database, så er der i hvert fald en ting som du kunne gøre der ville eliminere det værste;

Lav et par presets til søgninger. Fx 2 timers tale, 500 sms, 100 mb data, og et par andre "quick searches".

Lav cache på søgninger, så den ikke beregner den samme søgning mere end 1 gang pr døgn. Derved vil kun den første bruger der laver en given søgning på en given dag opleve ventetid.

Evt kan du lave intervaller for de forskellige parametre, så den ikke skelner mellem 500 og 501 sms.


Tænker hvorfor lave cached beregninger for bestemte søgninger. Når søgningerne er så forskellige, samt det er et rod at holde styr på alle disse cached søgninger. Så skal man sørge for at de også bliver opdateret ved prisændringer og etc.


Der er rigtigt mange ting at tage fat i, og mulighederne for optimering er så godt som uendelige! Men det er et emne til flere andre tråde eller måske endda en hel artikel serie ;-)

Præcis. Det er bara et spørgsmål om hvor meget man skal optimere. Hvad gør det af nytte i forhold til den tid man bruget på det.





<< < 12 > >>
t