Media afspiller til hjemmeside

Tags:    html5 flash mediaplayer

Hej

Jeg er på udkig efter en god media afspiller til vores website, vi skal bruge den til at afspille musik og musik videoer

filtyper:
mp3
mp4
mv4
(kan dog konverterers hvis det ikke er muligt med de typer)

krav:
virke på mobil enheder, ios og android
skinnable

prisen lige meget, hvis det er en god afspiller.

har i nogen gode bud?



har brugt jplayer før, men syndes ik den er for god i chrome nogen gange.



8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det bedste bud er SoundManager2. Det bygger på HTML5 og javascript og det har indbygget flashfallback.

http://www.schillmania.com/projects/soundmanager2/

Det virker ud af boxen på android og iPhone med afspilning direkte i browseren.



har kigget på flowplayer, som ikke ser helt tosset ud, men er åben for jeres bud :)



Er der ikke noget i HTML5 pakken i kan bruge? Eller har i brug for at være bagudkompatible? :)



Er der ikke noget i HTML5 pakken i kan bruge? Eller har i brug for at være bagudkompatible? :)


Jo, siden er lavet med HTML5 doctype så var da en mulighed.

Kunne være rart at slippe for at konvertere hele serverens film bibliotek, så vidt jeg ved er mp4 og mv4 format ik nok til alle browser er det?



Det bedste bud er SoundManager2. Det bygger på HTML5 og javascript og det har indbygget flashfallback.

http://www.schillmania.com/projects/soundmanager2/

Det virker ud af boxen på android og iPhone med afspilning direkte i browseren.


er det ikke kun lyd?



@Kenneth,

Jo, SoundManager2 er kun til musik. Det må du undskylde, det havde jeg ikke set.

Har du overvejet at bruge Vimeo eller Youtube til videohosting?

Fordelen er jo at du får endnu et sted at dine videoer kan findes og gratis båndbredde og hosting af din video. Og så får den jo ekstra publicity.

Hvad er årsagen til at i ikke vil bruge de services - hvis i da har overvejet det?





brugerne af vores site kan poste youtube klip også, (og soundcloud i fremtiden når jeg lige har læst lidt om deres api)

jeg har købt en licens til flowplayer, så det må være fint til at starte med. og har fået den til at virke på alle platforme med mp4 og mp3 :)

nu er serverplads/trafik ik et problem, og da vi er et label/pladeselskab giver det meget god mening at have musiken på vores server.



@Kenneth, det er da godt det virker. Men jeg må indrømme at dit argument om at i, som pladeselskab, bør have det liggende hos jer selv klinger lidt hult... I ejer ikke materialet hverken mere eller mindre fordi det ligger på Youtube eller Vimeo - eller SoundCloud for den sags skyld. Det er ikke mere beskyttet - og det er ikke mindre tilgængeligt (tvært i mod).

Men når det er sagt ser flowplayers UI på videoer meget pæn ud :)



t