Gi'r i en kommentar

Tags:    webdesign hjemmeside

<< < 12 > >>
Har den fornøjelse at kunne hjælpe et lokalt bowling- og motionscenter, og er ved at være halvvejs med produktet.

http://vordingbowl.enia.dk/

Kunne dog godt tænke mig at høre hvad i mener, så hvis I kunne hjælpe mig lidt på det område ville det være super sejt! Vedkommende som jeg hjælper havde ikke de store kommentarer til sitet i den indledende fase, men derfor kan det jo sagtens tænkes at vi ikke har kunne se længere end til næsetippen. :)

Jeg ved at der er steder hvor der mangler indhold og nogle links endnu ikke virker. Det var lige et lidt større brød der blev slået op, end først antaget. Men ligesom der er nogle mangler, er der også sprunget let henover test med IE (håber dog mine clickoverlays virker). Men Chrome, Firefox og Safari burde vise det hele nogenlunde hensigtsmæssigt.



Jeg fik 3 fejl i chrome, just incase det ikke lige var de links/indhold du snakket om.
Fold kodeboks ind/udKode 


det eneste jeg lige kan komme på, den der pil i menuen der viser hvad side man er på, den så jeg slet ikke til at starte med, måske den skulle være en smugle større.

ellers ser det hele jo meget fint ud :)

edit:
kunne værre jeg skulle læse fejlen inden jeg postet den..
http://vordingbowl.local/
i blame it on the fredagsøl and alt for lang arbs dag.. xD



Indlæg senest redigeret d. 28.01.2012 00:50 af Bruger #3427
Der er scrollbar på <iframe>.

Måske et link til åbningstider på forsiden ville være en god ide ?

Alle de der "facebook bliv fan på facebook" dem kan du godt proppe op i røven hvis det stod til mig.

Hvad med et "Her er vi" link hvor man kan se et kort hvor det ligger henne ? Eventuelt inlejre google maps på siden.

Valideringen af forsiden ser fin ud (kun 1 fejl) : http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fvordingbowl.enia.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0

Også er det sat rigtig godt op, det kunne ikke være bedre.

Måske et galleri ? video ? rundvisning ?
Der mangler vist også nogen billeder af kegler og kugler.




Alle de der "facebook bliv fan på facebook" dem kan du godt proppe op i røven hvis det stod til mig.

I normal tale, siger man at brænde broerne bag sig. Men i dette tilfælde, er det broerne forude.

Hvorfor i alverden skulle man afskrive sig, fra de muligheder Facebook giver? Facebook har nået et stadie, hvor det for mange virksomheder kan argumenteres som et forretningskritisk punkt.



Den grønne boks (styk krop og sjæl), flugter ikke med den hvide boks (Når du og din familie vil have det godt) i bunden (de er vist ikke lige høje). Ikke at der har den store betydning, men det ødelægger lidt finished i designet. Jeg har kun kigget på siden med Chrome på Mac OS X.



Det fungerer slet ikke i iOS - og det gør det nok ikke på nogen mobilplatforme.

Du bruger <meta name="viewport" content="width=device-width" /> i din header, og du har ikke gjort dit layout responsive - så det eneste jeg ser på en ikke-retina iPhone er 20% af sidens bredde fra venstre og ned.

Du har menuen to steder på alle sider - undtagen forsiden. Hvorfor?

Sidehoved og -fod er fuldstændigt lig hinanden - hvorfor?

Layoutet er fint nok og typisk for den type side. Men det virker ikke gennemtænkt - jeg ved selvfølgeligt ikke hvor meget indhold der mangler - men det virker meget overvældende med et 3 kolonne layout til en bowling side.

Mit forslag ville være noget i retning af: Simple sider uden nogen sidebars - facebook link i footer - massere af whitespace om indhold for at lade det få noget luft. Åbningstider kun på forside og evt find os her side - tilgengæld blæst op i størrelse så man ikke skal lede efter det.





Super godt at læse jeres kommentarer, og det skal i have kæmpe tak for! De fleste fejl der spottes fjerner jeg løbende, så sidste kommentator finder sikkert ikke samme fejl som første.

@scootergrisen vedr. facebook, så kan facebook være en indgangsvinkel til rigtig meget indtjening, og da jeg har set flere eksempler på hvor det virker, er det oplagt at have dette med når en stor del af hjemmesidens målgruppe opholder sig på facebook.
Billeder skal der til, og det kommer der også. Har en aftale med mit kamera en af dagene... :)
Med "Her er vi"-link, tænker du på noget a la hvad man kan finde under kontakt?

@Martin R. Godt spottet! Kolonner, grafik og equal height er ingen god cocktail. :(

@Gustav Du har ret med iPhone, meta delen var en overlevelse fra et andet theme. Ved at have menuen to steder, giver for det første adgang til alle undersider fra et enkelt logisk sted. For det andet er hjælper det brugeren til at navigere, teoretisk set: jo flere veje Rom, jo nemmere er det at finde Rom.
Side- / Sidefod er ikke 100% identisk. Sidehoved indeholder forretningskritisk info, hvor sidefod indeholder forretningskritisk info + ekstra.

Det er ærgeligt, at du mener layoutet ikke er gennemtænkt, for der er gået rimlig mange tanker igennem dette projekt. Et tre-kolonne setup virker efterhånden naturligt til mange hjemmesider i 1024px setup, da man ellers vil have for lange læselinjer (som helst skal ligge på 65-70 tegn).
Facebook link i bunden kunne være et godt alternativ til det meget eksponerede billede pt. Den vil jeg lige overveje.
Vedr. luft - hvordan ville du løse den, hvis primære salgsmateriale skal ligge over folden?



Flot side og gode kommentarer indtil videre, jeg vil bare lige gøre opmærksom på at den grønne "Styrk krop & sjæl" boks, er en smule for grøn. Det er en lidt mærkelig kontrast til de blå og er en smule for lys til den hvide tekst. Kunne du evt. finde en grøn nuance der "mindede" lidt mere om den gule og blå, som virker lidt støvede, mens den grønne virker meget skarp?



@Michael, Ved ikke gennemtænkt mener jeg netop "Et tre-kolonne setup virker efterhånden naturligt til mange hjemmesider i 1024px setup..."

3-col layoutet er valgt fordi det er det gængse og ikke fordi det er nødvendigt. Du har ikke nok information til at retfærdigøre 3-col as is.

Og at have menuen to gange er ikke at gøre det nemmere- det er at forvirre :-) Plus at din første menu har meldt fallit hvis du mener det er nødvendigt med en ekstra med præcis samme info.

Du har ret med measure på brødtekst - faktisk ville jeg i nogen tilfælde gå helt ned til 55 em afhængigt af tegnstørrelse.

Ang. fold - så er det altså en gammel myte som for længst er aflivet. Folk vil GERNE scrolle. Prøv at lave åbne layouts der ikke tænker så meget i det hellige 3-col system hvor fokus er på typografi - webdesign handler trods alt om tekst og ikke ret meget andet.

En god gammel klassiker på emnet, som alle burde læse: http://www.informationarchitects.jp/en/100e2r/ :-)



@Gustav
Dit argument for "ikke gennemtænkt" virker ikke "helt gennemtænkt" :)
Vi begge ved, at naturlige valg ikke findes i design. Jeg har ikke valgt et tre-kolonne layout bare fordi det er noget alle andre gør, der er foretaget en overvejelse på for og imod. Ja, folk vil gerne scrolle, men folk vil ikke læse.

At have en navigation gentaget ser jeg ikke som fallit, så skulle sitemaps jo egentlig ikke have sin berettigelse. Igen, "Flere veje til Rom" tesen, gør sig også gældende for folk der er faret vild, så behøver man ikke at gå tilbage til start.

Og hvis folden er en myte, så forklar hvorfor det f.eks. er bedre at ligge i toppen og bunden af 1. sides søgeresultater på Google. Midten har langt lavere klikrate end hvad der ligger i toppen og bunden. Og google har vel også en eller anden berettigelse ifht. webdesign. Lignende tendens er set ved nyhedsbreve, samt tidligere websites.

Men det her tegner mere mod religion end noget andet...

Men hvis webdesign kun handler om tekst, må du gerne forklare:
http://www.variablemarkup.com/2008/02/16/heat-maps-to-test-your-ecommerce-site-design-via-feng-gui/
og:
http://www.marketingsherpa.com/content/?q=node/12654

Reference for Google:
http://fruition.net/denver-website-design-firm/website-design/heat-maps-website-design-conversion-analysis/





Indlæg senest redigeret d. 28.01.2012 11:28 af Bruger #10216
Lad være med at blande ehandel og google ind i det her. Det handler ikke om at fange besøgendes interesse - den har du allerede. Nu handler det om at give dem oplysninger de kan bruge, på den bedst mulige måde.

Sitemaps har sin berettigelse, ja. Men der er to slags af dem; XML sitemaps som du bruger til SEO og almindelige sitemaps. Sitemaps som præsenteres for de besøgende er en last resort, og hvis du får mange hits på dit sitemap er det for mig at se et udtryk for dårlig navigations design.

Undermenuer er som sådan ikke en dårlig ting - men jeg har svært ved at se hvorfor en duplikering af menuen skulle have nogen positiv effekt, hvis den oprindelige menu er god.

De heatmaps som du linker til er ikke nødvendigvis et udtryk for at alt skal placeres over folden. Husk tilbage til dansk undervisningen i gymnasiet. Jeg mener at kunne huske et begreb - vidst nok "nyhedspyramiden" - om strukturer i avisartikler. Man starter med en kort introduktion og går derefter i dybden for at afslutte med en opsummerring. Sådan skal din tekst og dit indhold også være. Start med det vigtige og lad så folk fordybe sig hvis de skulle have lyst.

Når folk besøger en hjemmeside har de allerede inden for de første par sekunder vurderet om de synes den er værd at bruge tid på - hvis du har en dårligt strutureret side så er det lige meget hvor meget vigtigt indhold du har over din fold - folk er allerede videre. Det er forklaringen på de heatmaps du viser - hvis de overhovedet kan bruges i den sammenhæng vi er i nu.

Din forside har faktisk en god struktur og er ret indbydende. Men undersiderne falder altså igennem - de føles overfyldte.



<< < 12 > >>
t