CodeLobster - nygeligt opdaget IDE

Tags:    editor ide software php

<< < 12 > >>
Hej alle.

Jeg vil lige smide et godt ord ind for dette IDE.

Jeg har, som så mange andre, arbejdet hovedsageligt med Visual Studio da jeg mest har arbejdet med SQL, C#, C++, LINQ osv.

Nu er jeg så blevet nødt til at skal arbejde en stor del med PHP, og drupal, så stod jeg og manglede et nyt IDE at arbejde med.
Jeg prøvede eclipse, netbeans, notepad++ og mange flere.
Så faldt jeg over CodeLobster.

Nu har jeg arbejdet med det i 6 mdr og kan godt anbefale det.
Der er god understøttelse, eksempelvis autocomplete/intellisense til CodeIgniter, Drupal, Wordpress, FTP forbindelse og meget mere.

Jeg ville bare lige gøre lidt opmærksom på denne, hvis der er nogen der har haft lige så mange problemer med at finde en IDE til PHP der bare minder lidt om Visual Studio.





Mhh... den er ikke kompatibel på mac os x, ellers ser det udemærket ud.



Rigtige mænd bruger VIM!



Rigtige mænd bruger VIM!
Haha... så er jeg ikke en rigtig mand endnu... må hellere tage mandomsprøven så!! :P



Rigtige mænd bruger VIM!
Haha... så er jeg ikke en rigtig mand endnu... må hellere tage mandomsprøven så!! :P


VIM er fantastisk, når du først kommer ind i kommandoerne, så går det væsentligt hurtigere end normal kodning. Er selv begyndt at bruge VIM til alt codning, det er virkelig fornemt, hvis du har brug for nogle settings filer, så sig endelig til. :D

Hvis du bruger Mac, Linux eller andet UNIX OS, så er VIM forresten allerede installeret på maskinen :).



Indlæg senest redigeret d. 31.01.2012 17:24 af Bruger #14816
Tak for anbefalingen. :-) IDE'er har dog aldrig været mig. Den mest omfattende editor jeg har brugt er nok Kaspers TSW WebCoder i starten af årtusindet ;-)

Siden da er det meste foregået i vim, indtil jeg faldt over TextMate ( www.macromates.com ). Verdens bedste editor - uden sidestykke!

Når man lærer vim at kende, finder man ud af at man ikke har brug for en IDE.

Men når man lærer TextMate at kende, så ved man hvordan en rigtig text editor skal laves ;-)

TextMate er meget simpel - den har nogen få egenskaber indbygget - og den kan så udvides med bundles i det omfang man nu ønsker. Selv bruger jeg ikke andet end et GIT bundle.

TextMate er kun til OSX. Ja det er strengt - jeg forstår godt hvis i er misundelige ;-)



og her gik jeg og troede at rigtige mænd/udviklere bruger det værktøj de bedst kan arbejde med...

;)



Hehe!

TextMate er helt i orden, mit første indtryk af det var at det ikke var meget anderledes, standard end notepad++. (Måske tager jeg fejl!? )

Jeg bruger hovedsageligt codelobster da der er god understøttelse til FTP, SQL og PHP, altså jeg behøver ikke mange programmer kørende i mit daglige arbejde.

Nu har jeg brugt Visual Studio i en del år, så jeg var bare glad for at finde en editor der kunne give mig, lidt, den samme følelse når jeg udvikler i PHP.
Der syntes jeg, i modsætning til eks. eclipse, at CodeLobster fungere rigtig godt.



@Michael, word.

@Martin, TextMate er også ret standard. Den kan det den skal og ikke mere. Den har dog mulighed for at integrere med bundles. Så jeg kan med en taste kombination compile min less og haml, og rsynce resultatet til min test server. Eller add'e og commit til git direkte fra taste kombinationer.

Hvis jeg laver layout så kører jeg kun med et chrome vindue, textmate og livereload. Hver gang jeg gemmer en fil jeg arbejder på i textmate så opdaterer livereload chrome vinduet så jeg kan se hvad jeg laver.

Hvis det er PHP kode, så kører jeg som regel med textmate og browser tab med projektet og en anden tab med sqlbuddy. Nogen gange en terminal til mere advanceret git arbejde eller ssh til test serveren...

Men du har ret - textmate er ret standard. Men der er en grund til at den har en så trofast fanskare :-)



og her gik jeg og troede at rigtige mænd/udviklere bruger det værktøj de bedst kan arbejde med...

;)


Og jeg gik og troede at man valgte det værktøj der løser opgaven bedst.. :). VS2010 er nok lidt bedre end de ovenstående hvis man arbejder med .net.

/J



Hvis jeg sparker bedst med højre ben, er det så ikke bedre jeg bruger det ben, frem for at sparke med venstre ben? Den sko jeg bruger kan så tilføje en ekstra vinkel, i og med at jeg så rammer bolden hver gang. ;)

.NET er vel tekst, og kan vel compiles uanset IDE?



<< < 12 > >>
t