PDB filen kan ikke findes

Tags:    c++

Kære udviklere,

Nu sidder jeg for første gang og prøver at rode lidt med C++. Strukturen i koden er sådan set fin nok, og er lige til at gå til. Men jeg har et problem med en .pdb fil. Den kan ikke findes. Jeg får nogle fejl som ser således ud:

Fold kodeboks ind/udKode 


Jeg bruger Microsoft Visual C++ 2010 Express.

Jeg følger en bog lige nu til at lære basis C++. Det jeg har fået skrevet ser således ud:

auto.cpp
Fold kodeboks ind/udC++ kode 


brugAuto.cpp
Fold kodeboks ind/udC++ kode 


Auto.h
Fold kodeboks ind/udC++ kode 


Jeg har læst lidt på nettet efter et svar. Jeg fandt et engelsk forum, hvor de havde samme problem. De kom til konklusionen af at jeg skulle åbne mit program som "Administrator" på windows. De skrev at det virkede. Jeg har nu prøvet, men det fungerer ikke. Der kommer samme problem.

Jeg håber MEGET på at der er nogle der vil hjælpe, eller kan hjælpe!

Venlig hilsen,
Daniele Buttigli :)



7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det lyder muligvis lidt mærkeligt, men er du sikker på at der er noget galt? Kører programmet ikke som det skal?

De "fejl" den viser, burde ikke betyde noget videre.

Du kan prøve at tilføje denne linje, til slut i programmet, lige inden return 0;

cin.get();

Så venter programmet på at du trykker på enter, inden det lukker ned igen.



Som Bertel nævner, så burde de warnings ikke betyde noget, du kan stadig køre dit program. Det er slet ikke sikkert at der er PDB-filer knyttet til de dll'er



Jeg har fundet ud af at jeg kan bruge
Fold kodeboks ind/udC++ kode 

Og så fjerne
Fold kodeboks ind/udC++ kode 


Men jeg vil lige prøve dit eksempel, @Bertel - og se om resultatet bliver anderledes.

Tak for hjælpen :).



Hej,

Prøv at køre Visual Studio som administrator.



@Jørgen
Har prøvet, det fungerer ikke. Har prøvet, da jeg læste mig frem til det på engelske forums :).



Hvis du ikke skal bruge debugging symbolerne til noget, er det så ikke lige meget? Jeg tror stadig heller ikke at der er pdb-filer til system dll'er



Tricket med system("pause"); er ret brugt, det er dog noget klodset og virker f.eks. ikke på Linux.



t