Indsæt data fra db i kalender

Tags:    php mysql kalender calender

Hejsa,

Jeg har fået lavet en kalender udfra den kalender som der omtales i denne Tråd.

Resultatet kan ses på min test-side.

Jeg har lavet følgende tabeller i databasen:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Blot simpelt indtil videre. Kan udbygge det senere når jeg er i stand til at trække simpel dataer ud og indsætte i kalenderen.

Mit problem nu er at jeg simpelthen ikke er god nok til at finde ud af hvad jeg skal gøre for at trække data ud af db og få placeret på de rigtige datoer i kalenderen. Indtil videre har jeg prøvet at holde det simpelt så blot begivenheds_title skulle skrives ved den respektive dato. Men uden videre held.

Jeg har lavet 2 poster i db, men har højst kunne hive data ud ved at angive begivenheds_id som i følgende:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Så får jeg posten skrevet 29 gange, og skrevet uden for kalenderen.

Har siddet i nogle dage nu med problemet, og bladet mine 2 Libris-hæfter om php og mysql i gennem adskillige gange samt søgt på livet løs på nettet og ikke mindst forsøgt mig på forskellige måder i kalenderen. Alt uden det store held.

Derfor denne anmodning om hjælp herinde.
På forhånd mange tak.




4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
$list_day, $this->month og $this->year indeholder informationer om datoen som man er på, du kan bruge dem til, at lave en forespørgsel med.



Du kan erstatte den her del af kalenderen med et kald til din database:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Ja det har jeg fundet ud af men jeg er bare ikke i stand til at udforme forespørgelse så der kommer et brugbart resultat ud af det. Desværre.

Håber derfor på hjælp til at udforme forespørgelsen i db.





Ok, prøver lige at rode med det :-)
Håber at det er i orden at jeg vender tilbage hvis alt kikser for mig.

Update:
---------------------------
Ok, jeg tror der er lidt fremskridt :-)
Altså kun lidt fremskridt. Men lidt er bedre end ingen fremskridt.

Jeg har nu lavet en forespørgelse som hedder:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Og med en $data['begivenheds_title']; så skriver den ganske rigtigt teksten i db i feltet udfor den 17. februar 2012.

Jeg har skrevet 17, 02 og 2012 i forespørgelsen fordi jeg har jeg lagt datoen ind således her: 2012-02-17. Men jeg kan ikke rigtigt finde ud af at kun tage f.eks. datoen (den 17.) ud af feltet til brug i forespørgelsen. Derfor jeg bare skrev den 17. i forespørgelsen for at se om det virkede.

Der er dog et eller andet der virker lidt bagvendt på mig - synes jeg.

Ok endnu en update:
----------------------------

Ok, jeg har endnu en update :-)
Har nu prøvet med:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Og det er langt bedre og kan vise flere datoer af gangen. Nu begynder det at lignede noget.




Hmm:
------------------------

Jeg har nu prøvet at lægge lidt flere poster ind i kalenderen, som det også ses i min test. Det der dog ikke lige fremgå i kalenderen er at jeg i datoen den 17. februar 2012 har lagt mere end én post ind med denne dato. Men af en eller anden grund jeg ikke helt kan gennemskue vises kun den ene post.

Er der en grund til dette og ikke mindst en måde at komme uden om denne begrænsning ?

Update:
--------------------------------------------------------
Har nu læst mig frem til at jeg nok skal bruge while og rows. Har derfor lavet følgende:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Men så kommer der slet ingenting frem i kalenderen.

Jeg har prøvet lidt frem og tilbage, men kan ikke rigtig se hvad jeg gør galt. Håber at en herinde kan give mig et vink i den rigtige retning.

På forhånd rigtig mange tak.

------------------------------------------
Nok bedre jeg finder min seng.
Kan ikke få mere end en værdi frem pr. dato selvom der er flere poster i databasen på samme dato.

Håber en herinde kan hjælpe mig den rigtige vej.
På forhånd mange tak.



--------------------------------------------

Ok så lykkes det endelig for mig.
Takker for den hjælp jeg fik herinde.
Fortsat rigtig god dag til jer :-)



Indlæg senest redigeret d. 27.02.2012 03:22 af Bruger #11199
t